OŚWIĘCIM. Dni Janusza Marszałka są wymiernie policzone

Paweł Wodniak  |   Fakty  |   28 kwietnia 2011 15:26
Udostępnij

20 czerwca 2011 roku Janusz Marszałek, pełniący obowiązki prezydenta Oświęcimia może zostać zmuszony do opuszczenia gabinetu na Zaborskiej 2. Zadbał o to Janusz Chwierut (na zdjęciu), oświęcimski poseł Platformy Obywatelskiej. Rzecz jasna Marszałek straci fotel prezydenta wcześniej, jeśli Jacek Grosser, prezydent elekt złoży ślubowanie. Na razie nic na to jednak nie wskazuje.

Sejm RP przyjął poprawki do ustawy o samorządzie gminnym. Ich inicjatorem był właśnie Chwierut, którego poparli koledzy z PO. Wszystko wskazuje na to, że jeśli Jacek Grosser nie złoży w najbliższym czasie ślubowania i nie obejmie urzędu, osobę zarządzającą w samorządzie miejskim wyznaczy premier. Może do tego dojść w trzeciej dekadzie czerwca. I jest bardzo prawdopodobne, bo jak wynika z informacji uzyskanych przez Fakty Oświęcim, stan zdrowia prezydenta elekta nie ulega poprawie i nie rokuje nadziei na szybkie przejęcie władzy z rąk człowieka, który zaufanie społeczne stracił kilka miesięcy temu.

Więcej o zapisach ustawy i jej drodze legislacyjnej w materiale „By usunąć Janusza Marszałka, trzeba posłów, senatorów i prezydenta RP” w dziale Reportaże.

Komentarze
  • 28 kwietnia 2011 16:55

    Anonim

    wywalic M na bruk !!!!!!!!

  • 28 kwietnia 2011 18:19

    Anonim

    narzekacie na marszałka a to ze miasto się rozwija pobudowali inwestycje to zasługa TYLKO I WYŁĄCZNIE Janusza Marszałka!

    To za jego czasu powstała galeria, duże sklepy, ulice, biblioteka… Nie musimy gonić po wszystko po małych drogich sklepikach których właściciele nie wiedzą ile wołać…

    Owszem brak mu konsekwencji.. Jeśli zaczął wojnę z kupcami, to skoro dalej sprawuje władze powinien wyczyścić te lokale!! To chore ze Ci ludzie płacą czynsze z poprzedniej epoki i nawet żal im paru groszy na poprawienie wyglądu zewnętrznego lokali a 21wiek wymaga tego!! Pomijając to sknerstwo w kwestii naprawy w tych sklepach naprawdę jest niewiele.. a jak już coś znajdziemy to za ogromne ceny!!

    Powiecie, że w Oświęcimiu nie ma pracy? A może brak chęci do pracy mieszkańców bo wielu takich ludzi spotykam.. Posiedźcie kilka godzin w PUP i zobaczcie jakie towarzystwo się tam tylko pojawia.. Marszałek i jego przedsiębiorczość sprawili, że w mieście mieści się Inkubator Przedsiębiorczości.. Każdy z Was może założyć swoją działalność i tam za grosze dostanie lokal, telefon, fax i pomoc w jej prowadzeniu.. Lepiej mówić, że prezydent zły bo nie ma pracy.. Praca JEST! Chęci do niej BRAK!

    To że miasto rozbudowuje się to zasługa tylko Marszałka więc dajcie mu już spokój!!!!

  • 28 kwietnia 2011 19:23

    Anonim

    Panie Chwierut ja mam już,mam serdecznie dość Pana i tego całego PO.Mieszacie ludziom w głowach.Doprowadziliście do takiej biedy w tym kraju jakiej jeszcze nie było,chyba ze po wojnie.

    Teraz Pan zajmuje się Prezydentem Marszałkiem.Może weźmie się waść do uczciwej roboty.Zapomniałem,ze nie może Pan sobie kołnierzyka pobrudzić.

  • 28 kwietnia 2011 19:23

    Anonim

    a nie dawno pisali ze elekt wraca szybko do zdrowia i spotyka sie nawet z mieszkancami i kto tu klamie haha z niego juz nie bedzie prezydenta

  • 28 kwietnia 2011 20:40

    Anonim

    int – ale bredzisz. Jaka to zasługa Marszałka że powstają sklepy czy Galeria. Jak nic mądrzejszego nie potrafisz jak piać z zachwytu nad jego poczynaniami to lepiej głupot nie pisz

  • 28 kwietnia 2011 20:54

    Anonim

    POpaprańcy wasz czas już się kończy !!! a chwierut do łopaty wraz z bandą rudego…do łopaty..

  • 28 kwietnia 2011 21:18

    Anonim

    DO INT
    CO TY BREDZISZ GALERIA W MALYCH SKLEPACH NIE WIEDZĄ ILE WOŁAĆ.????!!!!!POROWNAJ SOBIE CENY NP.GARNITURÓW SA DROZSZE W GALERII O 50-100ZŁ BO MUSZĄ WYROBIC NA CZYNSZ!!!WEŻ SIĘ PRZEJDŹ I SPRAWDZ A NIE PISZ GŁUPOT111111

  • 28 kwietnia 2011 21:19

    Anonim

    int – ale bredzisz. Jaka to zasługa Marszałka że powstają sklepy czy Galeria. Jak nic mądrzejszego nie potrafisz jak piać z zachwytu nad jego poczynaniami to lepiej głupot nie pisz

    Taka ze nie macie zadupia zabitego dechami tylko wreszcie się coś w mieście dzieje.. Parę lat temu ludzie z okolic omijali Oświęcim szerokim łukiem.. Wasze miasto słynęło tylko z Obozu.. Na zakupy, spotkania ze znajomymi, kino itp jeździło się do BB albo dalej.. Teraz przynajmniej jest gdzie zrobić zakupy i coś się w mieście dzieje.. Mieszkańcy okolicznych miejscowości przyjeżdżają do Was.. a wiadomo że czym większy ruch i klientów tym większe firmy interesują się miastem otwierają oddziały, sklepy itp.. Jeśli nie znasz się na zasadach działania rynku to nie wypowiadaj się… Nie mam nic do Chwieruta sam popieram PO ale oceniam rzeczywiste zmiany w Oświęcimiu w porównaniu do np. Kęt gdzie nic się nie zmienia bo dawny burmistrz rozwijał własną wieś i znajomych… Nie macie naprawdę powodu narzekać na tych ludzi.. A to czy powstanie galeria zależy od przychylności władz miasta (atrakcyjny teren, zwolnienia z podatków, infrastruktura drogowa w okolicy itp..) więc znowu nie masz pojęcia o czym mówisz… A w moim komentarzu nie było tylko o sklepach więc czytaj uważnie.

  • 28 kwietnia 2011 22:10

    Anonim

    Int -eligentny inaczej.

  • 28 kwietnia 2011 23:29

    Anonim

    Widzialem Pana Grossera przez Świeta w kosciele. Co prawda nie wygladal najlepiej, ale klęczał, wstawał, normalnie się poruszał, także nie widzę nic przeciwko temu, żeby złożył ślubowanie.. Tak naprawde zwleka pewnie z tym bo chce jak najszybciej opóźnić moment ślubowania z uwagi na to ze pewnie jeszcze nie jest na tyle zdrowy, a jesli bedzie musiał złoży je pewnie na dzień przed zmianą przepisów, żeby poźniej móc jak najdluzej „pełnić funkcję” będąc na zwolnieniu do czasu powołania komisarza wg obecnie obowiązujących przepisów albo wyzdrowienia. No cóż, nie oszukujmy się, tak to się przedstawia.
    Na komentarz zasluguje jednak parcie na stołek Chwieruta, jak dla mnie żałosne. I tak nie zostanie komisarzem. Przez całą kadencje nie zrobił nic dla Oswiecimia, dopiero teraz, gdy wie, ze juz posłem nie zostanie szuka stołeczka, nono, ciekawie Panie Chwierut.
    Marszałek tez jest beznadziejny, co nie zmienia faktu ze nie warto zamieniac jednego beznadziejnego na drugiego ktory zacznie ustawiac swoich ludzi na stanowiskach w ciagu krotkiego czasu.
    pozdrawiam

  • 29 kwietnia 2011 07:54

    Anonim

    Co Marszałek konkretnie zrobił?
    Oświęcim to supermarkety, ciucholandy i banki.
    Ktoś napisał że praca jest. Tak? No za 600 zł jest, tyle, że jak się jest samotną matką to 600 zł to grosze, a nie wypłata.
    Ja jakiś czas temu w urzędzie dostałam ofertę pracy na 3 zmiany, pomimo iż zgłaszałam, że na zmiany nie mogę pracować ze względu na małe dziecko. To nie napiszę, co mi oburzona urzędniczka odpowiedziała!!!
    Nie tylko Marszałek jest do wymiany, ale wszyscy jego „poddani”. I nie chodzi mi o to by Chwierut czy Grosser konkretnie weszli na to miejsce. Bo „psuje się od głowy, od głowy!”. Niestety.
    Także kto przyjdzie, na tego będą ludzie narzekać.
    Taka jest prawda.

  • 29 kwietnia 2011 08:32

    Anonim

    druga część pana postu jest tak samo durna jak i pierwsza. Jeśli zarządzanie miastem i zdolność do zarządzania uzależnia pan od zdolności do klękania w kościele to nic ino ślubować i dalej klękać :sigh: kompletnie nie orientuje się pan co się dzieje w mieście i to jest żałosne a nie parcie na stołek. Chwierut nie będzie komisarzem i wcale do tego nie dąży. Załatwił to co powinien był dla miasta załatwić i jako jedyny nie chowa głowy w piasek.

  • 29 kwietnia 2011 09:59

    Anonim

    Ale ci z PO mają parcie do władzy. Chwierut, przegrałeś wybory. Pogódź się z tym! Nie idź drogą Kaczyńskiego, do którego również nie dociera werdykt wyborców.

  • 29 kwietnia 2011 10:25

    Anonim

    int ty chyba nie mieszkać w Oświęcimiu, bo wypisujesz brednie. Przejdź się po Starym mieście i zobacz ile budynków zostało wyburzonych i ile sklepów zostało zamkniętych. Sprawdź ilu mieszkańców dzięki dobrobytowi opuściło Oświęcim. Turyści nadal omijąją Oświęcim. Owszem można spotkać obcokrajowców, ale tych z MDSMu. Gdy już wymrą wszyscy emeryci i renciści utrzymujący całe rodziny Oświęcim stanie jednym wielkim slumsem.

  • 29 kwietnia 2011 11:07

    Anonim

    Ejjj To co Pan Chwierut chce byc prezydentem? Bo rozumiem że Marszałek idzie na zieloną trawke, a pan Grosser puki co nie może. Więc pan Premier po koleżeńsku wyznaczy pana Chwieruta? Jakie to sprytne….widać władza wszystko może, kolejny przykłada że w kupie siła i ręka ręke myje ;///

  • 29 kwietnia 2011 11:23

    Anonim

    PO nie chce rezygnacji Grossera a tym samym kolejnych wyborów, bo nie ma gwarancji, że PO je wygra. Paradoksalnie największe szanse miałby wtedy właśnie Marszałek. Dlatego idą na chama, zarząd komisaryczny z nadania PO, raczej właśnie dla Chwieruta. Nie danie mu tej posady skutecznie przekreśla jego szanse w kolejnych wyborach. A pan Grosser niestety, współczując mu szczerze sytuacji zdrowotnej, gra sobie w (…). Skoro może spacerować i klękać, rozmawiać z ludźmi na ulicy, to w czym problem z objęciem urzędu? Nowelizacja powinna zawierać jeszcze wygaśnięcie mandatu, gdy po wezwaniu np przez radę miasta do złożenia ślubowania elekt mogący to bez przeszkód zrobić odmawia. Do Marszałka mam stosunek obojętny ale wiem, że wygra kolejne wybory, choćby po trzyletnim żałosnym urzędowaniu „komisarza ludowego” z nadania PO.

  • 29 kwietnia 2011 13:04

    Anonim

    Niektórych ludzi nie da sie zadowolić… wszędzie węszą podstępy. A nie pomyśleli jeden z drugim, że właśnie Chwierut w sytuacji w jakiej znalazło się nasze miasto stanął na wysokości zadania? Jak to się ma do tego co piszecie. Marszałek przegrał swoje wybory w pierwszej turze, my go odsuneliśmy od tego by dalej był prezydentem. Taka była nasza wola. Czy to się komus podoba czy nie. Wola większości musi być wypełniona! Jacek Grosser narazie nie może złożyć ślubowania, jest chory, ale nie upoważnia to do tego by dalej władze w mieście sprawiowała osoba, która nie ma do tego mandatu społecznego. Plujecie jadem, że Chwierut będzie tym komentarzem. A ja sobie tak myślę, że nawet gdyby to ma do tego większy mandat społeczny niż ktokolwiek inny w tym mieście. Wiecie dlaczego? Bo jako drugi po wybranym prezydencie zdobył największą ilość głosów. Naszych głosów, mieszkańców! To ma być prezydent nawet w roli komisarza wybrany naszymi głosami (jeżeli nie Grosser póki co, to właśnie Chwierut), a nie naszymi głosami odsunięty od roli prezydenta!

  • 29 kwietnia 2011 13:31

    Anonim

    Zastanówmy się co zrobił Chwierut dla Oświęcimia, ile razy stał na barykadach?

    Panie pośle, widzę że wybrał Pan najtrudniejszy zawód na świecie 🙂

    Ps.

    Widziałem Pana Chwieryta kiedyś w telewizji publicznej, ale nie jak przemawiał w sejmie, a grał w piłkę z innymi ważnymi parlamentarzystami.

    Ps. Podobno zabukował Pan już bilety na Hawaje! Drogo?

  • 29 kwietnia 2011 13:31

    Anonim

    ciekawe wy wszyscy mądrale co powiecie i jak głośno będziecie wszyscy odszczekiwać fakt, że komisarzem nie będzie Chwierut. Wtedy wszyscy się pochowacie, mądrale albo znajdziecie sobie inne wytłumaczenie i usprawiedliwienie dla swojej głupoty 😆

  • 29 kwietnia 2011 14:09

    Anonim

    int – ale bredzisz. Jaka to zasługa Marszałka że powstają sklepy czy Galeria. Jak nic mądrzejszego nie potrafisz jak piać z zachwytu nad jego poczynaniami to lepiej głupot nie pisz

    Taka ze nie macie zadupia zabitego dechami tylko wreszcie się coś w mieście dzieje.. Parę lat temu ludzie z okolic omijali Oświęcim szerokim łukiem.. Wasze miasto słynęło tylko z Obozu.. Na zakupy, spotkania ze znajomymi, kino itp jeździło się do BB albo dalej.. Teraz przynajmniej jest gdzie zrobić zakupy i coś się w mieście dzieje.. Mieszkańcy okolicznych miejscowości przyjeżdżają do Was.. a wiadomo że czym większy ruch i klientów tym większe firmy interesują się miastem otwierają oddziały, sklepy itp.. Jeśli nie znasz się na zasadach działania rynku to nie wypowiadaj się… Nie mam nic do Chwieruta sam popieram PO ale oceniam rzeczywiste zmiany w Oświęcimiu w porównaniu do np. Kęt gdzie nic się nie zmienia bo dawny burmistrz rozwijał własną wieś i znajomych… Nie macie naprawdę powodu narzekać na tych ludzi.. A to czy powstanie galeria zależy od przychylności władz miasta (atrakcyjny teren, zwolnienia z podatków, infrastruktura drogowa w okolicy itp..) więc znowu nie masz pojęcia o czym mówisz… A w moim komentarzu nie było tylko o sklepach więc czytaj uważnie.

    Co nam z samych sklepów, galerii i inkubatora przedsiębiorczości? NIC!!! Tymi sposobami młodych osób i młodzieży się nie da zatrzymać w Oświęcimiu, którzy powinni być siłą napędową! Nie ma Skyte Parku, który obiecał wybudować na zasolu, to jadą do innych miast. Nie ma żadnej rozrywki typu np. kręgielnia, jakaś lepsza dyskoteka, klubu bilardowego (ten co jest Bistro Bilard, to nawet nie wiadomo jakie są ceny i czy w ogóle można wynająć stół do pojedynczego meczu. pytanie też ile osób wie o tym klubie. raczej nikt). Nie kompletnie żadnej rozrywki, więc nie mów, że przez same sklepy jest lepiej.

  • 29 kwietnia 2011 14:28

    Anonim

    dziwne miasto…prowincja, bzdury, zagryziactwo, interesiki, kościółkowość na pokaz…społeczeństwo ma taką władzę, na jaką zasłużyło

  • 29 kwietnia 2011 19:39

    Anonim

    Dejse spokój PO-wcu.tyle biedy ludziom zasialiście że szok. drożyznaD 🙁 OBRZE MA ELITA ILIBERAŁOWIE

  • 29 kwietnia 2011 20:22

    Anonim

    Oj tak Hipster, oj tak…

  • 29 kwietnia 2011 21:09

    Anonim

    Ale ty jesteś głupi int. Ten Marszałek to jakiś twój stryjek czy coś w tym rodzaju? Milcz waść… wstydu oszczędź…

  • 29 kwietnia 2011 21:12

    Anonim

    Parcie na stołek na Marszałek a Chwierut to w tym towarzystwie jedyny chłop z jajami. Grosser prezydentem na pewno nie będzie. To kogo w końcu chcecie mieszkańcy skoro każdy jest zły waszym zdaniem

  • 29 kwietnia 2011 23:27

    Anonim

    Ponieważ jak widać zbliżają się wybory, a idea kopca już nikogo nie rajcuje, przedstawiam sposób na zwycięstwo dowolnego polityka: SKO – Szybka Kolej Oświęcimska – to jest to. Linia O-1 Brzeszcze – Chełmek i linia O-2 Oświęcim – Zator (możliwe jakieś warianty pośrednie). Należy w tym celu wybudować nowe przystanki „Centrum Niwa”, „Stare Miasto”, „Osiedle Szpitalna”, ewentualnie także „Rajsko”, wymienić torowisko, zakupić cztery lub pięć szynobusów PESY. I już.Pieniądze da Unia (Oświęcim)

  • 30 kwietnia 2011 07:10

    Anonim

    iwonka 😳 !!! pisuarko! nie TEDY DROGA do normalnosci !
    wasz prezio-ZIMNIOK ! konczy sie sam !
    on jest nieuleczalnie chory !
    TYLKO PO i SOJUSZ ! moga rządzić POLSKĄ !
    TO są normalne PARTIE ! 😆 😆 😆

  • 30 kwietnia 2011 10:24

    Anonim

    Nie jestem spokroweniony z marszałkiem.. Oceniam jego prace trzeźwym okiem człowieka, któremu się chce pracować i potrafi porównać rozwój miasta w stosunku od innych bo Wy macie z tym problem… Co do kwesti „który zaufanie społeczne stracił kilka miesięcy temu.” Znowu nie przesadzajmy.. w pierwszej turze wygrał p.Chwierut a J.Marszałek zajął 3 MIEJSCE! nie wielką różnicą glosów do p. Grossera więc nie można mówić że stracił zaufanie społeczne..

  • 30 kwietnia 2011 10:33

    Anonim

    Gdyby PO ( Pan Krawczyk – prezydent ) skorzystał z możliwości pierwokupu ośrodka na Krukach, nasze dzieci mogłyby korzystać z tego akwenu wodnego. Przypomnijcie sobie najlepsze czasy tego ośrodka!
    Tam teraz straszy pustką, a Pan Starosta mieszkający obok cieszy się ze spokoju.

    Takich ludzi wybieramy, liczą się tylko własne interesy, nie mają i nie będą mieli społecznych ambicji!


Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.

Więcej informacji w regulaminie komentarzy.