polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu wstrzymało do odwołania obsługę bezpośrednią. Fot. Jola Wodniak
Postanowienie ma związek z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Polsce. Obowiązuje od dzisiaj do odwołania.
„W celu zapewnienia ciągłości pracy starostwa, zarządzam realizację zadań w szczególnym trybie. Kontakt ze Starostwem Powiatowym w Oświęcimiu oraz załatwianie spraw odbywać się będzie z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, a także korespondencji tradycyjnej” – mówi Paweł Kobielusz, wicestarosta oświęcimski.
Zasady obsługi klientów przez wydziały starostwa znajdują się na stronie internetowej urzędu w zakładkach wydziałowych „Jak załatwić sprawę w starostwie”.
Dokumenty kierowane do urzędu można również zostawić w budynku starostwa w miejscu do tego przeznaczonym. Korespondencję zwrotną urząd przekaże poprzez pocztę tradycyjną.
„W szczególnie uzasadnionych i pilnych przypadkach odbiór osobisty możliwy będzie wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z pracownikiem wydziału dnia i godziny odbioru” – zapewnia wicestarosta. „O wszelkich zmianach będziecie Państwo informowani za pośrednictwem naszej strony internetowej. Proszę o uszanowanie wprowadzonych zasad i dziękuję za wyrozumiałość.
Nowy koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19.
Choroba objawia się najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Jeżeli masz te objawy i mogłeś / mogłaś mieć styczność z osobami zarażonymi nie idź do lekarza lub SOR – pozostań w domu i zadzwoń do sanepidu lub innych jednostek specjalnie powołanych na czas pandemii:
– 800 190 590 – numer infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczącej postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem, – 604 197 624 lub 33 843 09 28 – telefony całodobowe do Powiatowej Państwowej Inspekcji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oświęcimiu, – 33 844 89 80 – telefon całodobowy do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Oświęcimiu.