E-mail wyłudzający. Podszywają się pod PKO BP

Paweł Wodniak  |   Fakty  |   26 października 2015 09:23
Udostępnij

Mieszkańcy powiatu oświęcimskiego i wielu miejscowości w całym kraju otrzymali e-mail, którego nadawcą jest, rzekomo, PKO Bank Polski. Sprawdziliśmy, to wiadomość wyłudzająca, którą należy zignorować.

Temat wiadomości brzmi: „Blokada konta iPKO”. Na górze e-maila jest data, w przypadku wiadomości, którą analizowaliśmy, „Data: 25.10.2015r.”.

Po tytule, „Dostęp do Twojego konta iPKO został zablokowany!”, znajdują się dwa zdania:
– W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów zablokowaliśmy konto w systemie iPKO, powodem jest nieautoryzowany dostęp do konta.
W celu odzyskania dostępu prosimy o weryfikację właściciela rachunku, logując się na: www.ipko.pl

W podpisie znalazło się stwierdzenie:
„Serdecznie pozdrawiamy,
Zespół PKO Bank Polski”

Autorzy e-maila, wysłanego z adresu dolcott@worldoftak.ning.com podają także kontakt z infolinią: 801 307 307.

Na samym dole znalazły się zapisy, które mają uwiarygodnić informację:
– Ten e-mail został wygenerowany automatycznie. Prosimy na niego nie odpowiadać. Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 15, 02-515 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000026438; NIP: 525-000-77-38 REGON: 016298263; kapitał zakładowy (kapitał wpłacony) 1 250 000 000 zł.

Odbiorca analizowanego przez nas e-maila nie ma żadnych związków z wspomnianym bankiem. Skontaktowaliśmy się z PKO BP i potwierdziliśmy, że nie jest to wiadomość przez niego wysłana.

– Nigdy nie podajemy naszym klientom w korespondencji elektronicznej żadnych linków do kliknięcia – usłyszeliśmy na infolinii banku, ale nie pod numerem 801 307 307, który widniał w e-mailu, lecz pod znalezionym na oficjalnej stronie instytucji.

PKO Bank Polski przyjął od Faktów Oświęcim zgłoszenie o wiadomościach wyłudzających i obiecał zająć się tą sprawą w trosce nie tylko o swoich klientów, ale o wszystkich, stali się adresatami oszustów.

Osobom, które otrzymały opisywany przez nas e-mail podpowiadamy, by wyrzucili go do kosza, nie otwierając go i nie klikając w podany link.

2015_10_26_email2

Komentarze
  • 26 października 2015 09:31

    Emerytka

    Ale to przecież nie pierwszyzna. Ja, jakieś 2 m-ce temu kilkakrotnie czyściłam skrzynkę ze spamu o tej treści. Widać ktoś przespał lato i dopiero jesienny chłód go obudził i wyostrzył zmysły na tyle, by dostrzec że to zagrożenie.

  • 26 października 2015 12:35

    Angel

    Ja również już wielokrotnie otrzymałam identyczną wiadomość na maila,ostatnia trafiła do mnie wczoraj,z innego maila,niż ten w artykule.Od razu wiadomo,że to blef,zwłaszcza,gdy ktoś chwilę wcześniej logował się bez problemu na stronę swojego banku 😉

  • 27 października 2015 08:14

    Bogdan

    Dawno już takie przychodziły i lądowały w koszu ale były 2-3 mies temu . Dopiero teraz wykryto ?

  • 27 października 2015 08:34

    Mariann

    a zgłosiłeś? skąd mieli wiedzieć? kolejny narzekacz…. ktos zgłosił teraz i zajęli się sprawą, brawo dla policji!

  • 27 października 2015 08:35

    Do Bodana

    a zgłosiłeś to wtedy?


Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.

Więcej informacji w regulaminie komentarzy.