POWIAT. Na jesiennych ścieżkach

Paweł Wodniak  |   Fakty  |   9 października 2009 17:46
Udostępnij

W Grojcu można obejrzeć zabytkowy kościół. Fot. Internet.

Najlepszym czasem na rowerowe wojaże wydają sie najcieplejsze miesiące roku. Jednak ci, którzy niekoniecznie lubią podróżować w upale, właśnie teraz siadają na rowery, by odkryć uroki bliższej i dalszej okolicy. Prezentujemy około 7-kilometrowy szlak rowerowy, wiodący z Polanki Wielkiej przez Grojec do Osieka.

Podróż rozpoczynamy na ulicy Kasztanowej w Polance Wielkiej. Jest to bardzo malownicze. Można tu zwiedzić zabytkowy Kościół św. Mikołaja, pochodzący z połowy XVI wieku. Jedziemy w kierunku Poręby Wielkiej i na granicy obu miejscowości w lewo w ulicę Stawową.

Odcinek drogi łączący Polankę z Grojcem jest mało uczęszczany przez samochody, więc jazda rowerem jest bezpieczna i pozwala się zrelaksować. Atutem jest również brak dużych wzniesień co powoduje, że przy jeździe zbytnio się nie męczymy. Po przejechaniu ok. 5 km wjeżdżamy do Grojca na ulicę Półka, gdzie znajduje się zabytkowy kościół p.w. św. Wawrzyńca wybudowany w 1671 roku dzięki fundacji Zygmunta Porębskiego.

Na skrzyżowaniu przy kościele skręcamy w lewo i wjeżdżamy na ul. Lanckorona, omijając w ten sposób kolejną główną drogę, wiodącą w kierunku Oświęcimia. Tą ulicą jedziemy ok. kilometra, a następnie skręcamy na w ul. Puściny, która doprowadzi nas na drogę główną gminy Osiek. Jeśli mamy dość siły żeby podróżować dalej możemy skręcić z tej ulicy w lewo i udać się w stronę zabytkowego kościoła p. w. św. Andrzeja. Tutaj kończy się nasza podróż.

Komentarze
  • 2 listopada 2009 21:06

Anonim

Nazwy ulic wgrojcu sa żle wpisane

Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.

Więcej informacji w regulaminie komentarzy.