Szybkie Nadania InPost

Materiał sponsorowany  |   Styl życia  |   28 marca 2022 11:00
Udostępnij

Obecnie coraz więcej osób korzysta z usług e-commerce, robiąc zakupy, sprzedając produkty przez internet czy wysyłając je za pośrednictwem usług kurierskich.

Szybkie Nadania paczek to rozwiązanie, które pozwala uniknąć długich kolejek na poczcie i dostosowywania planu dnia do przyjazdu kuriera. Wygeneruj etykietę wysyłki prosto z domu bez konieczności logowania na stronie internetowej, opłać usługę online i umieść paczkę w jednym z PaczkoPunktów lub Paczkomatów® znajdujących się w całej Polsce. Możesz zrobić to, wychodząc na wieczorny spacer lub wracając z zakupów, a cały proces jest intuicyjny i szybki.

Jak szybko nadać paczkę?

Proces wysyłki paczki jest jeszcze prostszy i sprawniejszy dzięki usłudze Szybkie Nadania. Teraz możesz szybko i wygodnie wysłać przesyłkę kurierską, nawet jeśli nie posiadasz konta na stronie internetowej. System szybkiego nadania paczki jest wygodny i intuicyjny. Przed nadaniem paczek należy je odpowiednio spakować. Opakowanie powinno być wytrzymałe i dopasowane do rozmiaru i ciężaru przesyłanych produktów, a puste przestrzenie wewnątrz paczki ograniczone do minimum.

Delikatne przedmioty, które mogą ulec uszkodzeniu podczas transportu, powinno się dodatkowo zabezpieczyć (np. folią bąbelkową czy styropianem), aby nie przemieszczały się w paczce. Ekologicznym rozwiązaniem jest wysyłka produktów w używanym kartonie lub opakowaniu, jednak pamiętaj, aby wcześniej usunąć z niego stare etykiety.

Pierwszym krokiem wysyłki produktów przy użyciu Szybkich Nadań InPost jest wejście na stronę internetową z formularzem, gdzie bez konieczności logowania się do swojego konta wypełnisz dane przesyłki online. Należy tam podać rozmiar paczki, numer telefonu nadawcy i odbiorcy, adres e-mail oraz adres odbiorcy w przypadku, gdy dostawa przesyłki jest przewidywana w jego miejscu zamieszkania. Jak zostało już wspomniane, procedura ta nie wymaga rejestracji ani logowania, co jeszcze bardziej usprawnia cały proces.

Aby uniknąć dodatkowych opłat w związku z przekroczeniem limitów wielkości paczek obsługiwanych przez Paczkomat®, warto zapoznać się wcześniej z określonymi rodzajami i wymiarami przesyłek kurierskich i przyporządkować swoją paczkę do określonego gabarytu. Informacje na ten temat znajdziesz pod adresem https://inpost.pl/wysylam. W formularzu szybkich nadań wybierzesz preferowany sposób dostawy – do Paczkomatu® lub bezpośrednio na wskazany adres.

Kolejnym krokiem jest dokonanie szybkiej płatności online. Po uiszczeniu opłaty za wykonanie usługi, klient otrzymuje etykietę wysyłki w formie PDF. Etykiety można wygenerować o każdej porze dnia i wydrukować je bezpośrednio w domu. Ważne, aby przed naklejeniem etykiety na przesyłkę dokładnie sprawdzić wszystkie dane, w szczególności poprawność wskazanego miejsca odbioru paczki. Ostatnim krokiem jest wizyta w Paczkomacie® lub PaczkoPunkcie.

Paczkomaty® umożliwiające Szybkie Nadania są rozmieszczone w wielu miejscach, w tym w pobliżu galerii handlowych, osiedli mieszkaniowych, stacji paliw i parkingów, dlatego najprawdopodobniej najbliższy Paczkomat® zobaczysz, wracając z pracy, zakupów czy podczas spaceru. Paczkomaty® umożliwiają nadanie oraz odbiór przesyłek 24 godziny na dobę, dlatego wysłać paczkę możesz nawet w nocy. Teraz wystarczy już, że zeskanujesz kod kreskowy zamieszczony na etykiecie i umieścisz wysyłany produkt w skrytce dowolnego Paczkomatu® InPost lub w PaczkoPunkcie, a paczka niebawem znajdzie się w rękach odbiorcy.

Nadawanie paczki za pomocą aplikacji InPost Mobile

Istnieje również możliwość nadania przesyłki za pośrednictwem dowolnego Paczkomatu® bez konieczności drukowania etykiety. Paczkę możesz wysłać do innego Paczkomatu®, PaczkoPunktu lub na wskazany adres odbiorcy (domowy bądź firmowy). Usługa pozwala wygodnie nadać przesyłkę przy użyciu aplikacji InPost Mobile, którą można pobrać ze sklepów Google Play (Android), App Store (iOS) i Huawei AppGallery (Harmony OS/EMUI).

W celu nadania paczek należy założyć konto w aplikacji, a następnie wprowadzić swoje dane logowania, co jest bardzo prostym procesem, który nie zajmie więcej niż kilka minut. Nadanie paczek za pośrednictwem aplikacji InPost należy rozpocząć od wybrania oznaczonej strzałką opcji „nadaj”. Tak, jak w przypadku strony internetowej, trzeba następnie określić typ nadania, gabaryt paczki oraz wprowadzić wszystkie niezbędne dane nadawcy i odbiorcy, czyli imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail.

Finalnie użytkownik zostanie poproszony o wybór preferowanego sposobu płatności. Za nadanie paczki można zapłacić za pomocą jednorazowego kodu BLIK, opcji szybkich przelewów, karty płatniczej lub Apple Pay i Google Pay w zależności od systemu operacyjnego danego smartfona.

Po dokonaniu płatności klient otrzymuje kod QR, który wystarczy do tego, aby nadać paczkę. Kod ten należy zeskanować przy Paczkomacie® InPost lub wpisać dane ręcznie za pomocą ekranu dotykowego, jeśli Paczkomat® jest w taki wyposażony. Następnie jedna ze skrytek automatycznie się otworzy, a Ty będziesz mógł bezpiecznie umieścić w niej nadawaną paczkę. Bardzo ważne jest, aby po włożeniu przesyłki do Paczkomatu® InPost szczelnie zamknąć drzwi od skrytki.

Aplikacja mobilna InPost umożliwia nie tylko Szybkie Nadania, ale także śledzenie przez klienta usług kurierskich statusu nadawanych, odbieranych i zwracanych paczek. Dzięki tej możliwości po zalogowaniu do swojego konta w aplikacji InPost będziesz na bieżąco informowany o wszelkich etapach transportu wysłanych rzeczy. Składa się na to informacja o odebraniu paczek przez kuriera czy o momencie, w którym przesyłka zostanie doręczona do miejsca zamieszkania osoby odbierającej produkt lub wcześniej określonego Paczkomatu® czy PaczkoPunktu.

W przypadku, gdy odbiorca nie odbierze nadanej mu przesyłki po upływie 48 godzin, ani nie przedłuży terminu jej odbioru, przesyłka opuści Paczkomat® i zostanie odesłana do najbliższego oddziału InPost. Paczka trafi ponownie pod adres nadawcy, który będzie mógł podjąć ponowną próbę skorzystania z usługi Szybkie Nadania i wysłać wygodnie przesyłkę korzystając z jednego z wielu Paczkomatów® i PaczkoPunktów.