polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Fakty z powiatu: Przegląd najważniejszych wydarzeń – FILM
„Siedemnastka” być może już od nowego miesiąca będzie jeździła do Woli. Fot. Paweł Wodniak
Ruch na tym odcinku jest całkiem spory. Są kierowcy, którzy właśnie przez Wolę i Miedźną jadą do Pszczyny. Fragment drogi jest także alternatywą dla trasy Oświęcim – Bieruń – Tychy, zwłaszcza gdy dojdzie na niej do jakiegoś zdarzenia drogowego. Wówczas samochody mkną przez Świerczyniec.
Zarówno do Pszczyny, jak i Tychów, wybierający tę trasę muszą przejechać przez most. Jego stan techniczny był już fatalny i zagrażał bezpieczeństwu ruchu drogowego. Tym bardziej, że kierowcy nie stosowali się do zakazów tonażu i prędkości.
Od 23 stycznia most jest w remoncie. Prowadzi go i finansuje samorząd Miedźnej, na której terenie znajduje się ta newralgiczna przeprawa.
„Chcemy, by to trwało jak najkrócej. Zakładamy trzy, cztery tygodnie prac, jeśli pogoda będzie sprzyjająca. Robimy wszystko z tą myślą, żeby jak najszybciej umożliwić mieszkańcom przejazd i jednocześnie, żeby na czas, kiedy Oświęcim przedłuży linię numer 17 do Woli, wszystko było gotowe – powiedział Faktom Oświęcim Bogdan Taranowski, wójt Miedźnej.
Wielu mieszkańców korzysta z opisywanej przez nas trasy, jednak nie wszyscy mają swój własny środek transportu lub uczynnego znajomego, bądź sąsiada. Ci, którzy do niedawna jeździli busami, znaleźli się w kropce. Naprzeciw wyszedł im jednak Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu.
Linia nr 17 jedzie z przystanku „Zakłady Chemiczne” przez Stare Miasto, Błonie i Niwę na dworzec kolejowy. Do tego miejsca są to niekiedy kursy łączone z „jedynką”. Później „siedemnastka’ jedzie przez Brzezinkę i Pławy do pętli w Harmężach. Zgodnie z najnowszymi planami, miałaby przekroczyć granicę powiatu i województwa, by dojechać do Woli, gdzie przy basenie miałaby końcowy przystanek.
Nie można jednak, ot tak, wydłużyć trasy autobusu. Zwłaszcza, gdy w grę wchodzi więcej, niż tylko macierzysty samorząd. Konieczna jest zgoda na korzystanie z przystanków w powiecie pszczyńskim, uzgodnienie rozkładów jazdy, aktualizacja zezwoleń na obsługę linii wydawaną oświęcimski magistrat. Później pozostaje już tylko podpisanie stosownych umów.