ZUS przywrócił bezpośrednią obsługę klientów

Redakcja eFO  |   Fakty  |   3 listopada 2020 11:40
Udostępnij

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przywrócił bezpośrednią obsługę klientów w Inspektoracie w Oświęcimiu.

Do dyspozycji nadal jednak pozostaje skrzynka, do której można samodzielnie składać dokumenty, wnioski i pisma – bez kontaktu z pracownikiem ZUS.

Sprawy można załatwić zdalnie

ZUS zachęca do załatwiania spraw przez internet, bez wychodzenia z domu. Wystarczy skorzystać z nowej usługi i zarezerwować e-wizytę. Jest to wideorozmowa z pracownikiem ZUS.

„Podczas wirtualnej wizyty ekspert odpowie na pytania dotyczące emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń oraz składek” – informuje Anna Szaniawska, regionalna rzecznik prasowy ZUS województwa małopolskiego.

Więcej o e-wizytach przeczytaj na zus.pl

Zachęcamy naszych klientów do kontaktu z ZUS za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Profil na PUE pozwala załatwić wiele spraw. Poza aktywowaniem bonu turystycznego, można również składać wnioski i generować dokumenty z danymi ze swojego konta, m.in. zaświadczenie o niezaleganiu.

„A wszystko to bez konieczności wizyty w placówce” – dodaje rzeczniczka.

Infolinie
Do dyspozycji klientów ZUS jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7:00–18:00. Pod numerem tel. 22 11 22 111 natomiast jest specjalna infolinia do obsługi spraw związanych z Polskim Bonem Turystycznym.

 

Najnowsze realizacje wideo