polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Świadczenie z programu „Dobry Start” przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami. Obecnie wsparcie otrzymuje ok. 4,5 mln dzieci.
„Jeśli rodzic będzie składał wniosek za pośrednictwem PUE ZUS, musi mieć profil na tym portalu. Profil PUE można założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracowników ZUS” – wyjaśnia Anna Szaniawska, regionalna rzecznik prasowy ZUS województwa małopolskiego.
Na PUE jest specjalny kreator wniosków przy „Dobrym Starcie”, który pozwoli uniknąć błędów. System poprowadzi krok po kroku do złożenia wniosku.
Informację o przyznaniu świadczenia można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bank lub portal Emp@tia.
„We wniosku – oprócz innych danych – trzeba podać: numer rachunku bankowego, na który ma być wypłacone świadczenie, adres mailowy i numer telefonu – czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia profilu na portalu PUE ZUS” – tłumaczy rzeczniczka.
ZUS poza placówkami
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Poczta Polska i Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego podpisali listy intencyjne. Dzięki porozumieniu w wybranych placówkach Poczty i KRUS pracownicy ZUS będą pomagać przy złożeniu wniosku o „300+” i uruchomieniu profilu na PUE.
„Ponadto mobilne punkty będą w innych urzędach i instytucjach. Na stronie ZUS w zakładce o „Dobrym Starcie” można znaleźć informacje na ten temat” – dodaje Szaniawska.