Będą zmiany w kęckiej służbie zdrowia

Paweł Wodniak  |   Fakty  |   27 sierpnia 2020 13:33
Udostępnij

10 dni temu burmistrz Kęt podjął temat dostępności pacjentów do leczenia w dobie pandemii. Dzisiaj już wiemy, że w kęckiej służbie zdrowia będą zmiany.

Nowych rozwiązań nie jest mało. Wszystkie mają usprawnić relacje pacjent – przychodnia i poprawić dostępność do usług leczniczych w szczególnym czasie rozprzestrzeniania się COVID-19.

Publikujemy treść komunikatu Krzysztofa Klęczara, burmistrza Kęt, wydanego w sprawie funkcjonowania Gminnego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kętach.

1

„Analizując skargi, jakie trafiały do mnie w zakresie funkcjonowania Ośrodka wywnioskowałem, że zdecydowana większość z nich ogniskuje się wokół rejestracji do przychodni. Mając na uwadze zarówno uwagi pacjentów, jak i personelu zdecydowaliśmy, że zostanie zmodyfikowany system teleinformatyczny oraz wprowadzony monitoring pracy rejestracji i nagrywanie rozmów. Wszystko stanie się jasne, a niewłaściwe zachowania każdej ze stron będą potwierdzone i udokumentowane, co pozwoli z jednej strony uniknąć niesprawiedliwych ocen, z drugiej zaś sprawnie i precyzyjnie wyciągać wnioski i konsekwencje”.

2

„Pracownicy Ośrodka, odpowiedzialni za kontakt z pacjentami, są zobowiązani posiadać identyfikatory. Dzięki temu wszelkie uwagi, tak pozytywne jak i negatywne, zgłaszane będą precyzyjnie, co zakończy zarówno proceder „odpowiedzialności rozmytej”, jak i „odpowiedzialności zbiorowej”.

3

„Rejestracja do Ośrodka już odbywa się przy drzwiach wewnętrznych, za pośrednictwem domofonu. Dla osób oczekujących przygotowano prowizoryczne zadaszenie, chroniące przed deszczem i słońcem. Trwają również prace koncepcyjne, zmierzające do rozwiązania problemu oczekiwania pacjentów na przyjęcie w okresie jesienno-zimowym”.

4

„Wszystkie potwierdzone (również dzięki wprowadzonej rejestracji rozmów) przypadki słownej lub fizycznej agresji ze strony pacjentów, skierowanej wobec pracowników ośrodka będą bezwzględnie zgłaszane odpowiednim organom, celem ukarania sprawców. Kultura i szacunek obowiązuje nie tylko pracowników, ale także pacjentów”.

5

„W przypadkach szczególnych, zwłaszcza dotyczących małych dzieci i osób starszych, na wyraźną prośbę pacjenta/opiekuna, osoba taka nie zostanie skierowana na teleporadę, bez bezpośredniej rozmowy z lekarzem.

6

„System teleporad wynika z centralnych wytycznych i obowiązuje w całym kraju. Mam świadomość, że placówki służby zdrowia są zobowiązane, by się do tych wytycznych stosować. Mam nadzieję, że przedstawione propozycje rozwiązań choć w części poprawią komfort korzystania przez pacjentów z usług kęckiego ośrodka”.

7

„Od początku apeluję, by odważyć się spojrzeć poza własny punkt widzenia, co pozwoli zrozumieć argumenty drugiej strony. Stosując się do własnego apelu, odniosę się ostatni raz do mojego pierwszego w tej sprawie wpisu. Choć osobiście nadal nie dostrzegam ku temu powodów, część lekarzy poczuła się urażona moim wpisem, uznając go za atak i brak szacunku do ich pracy. Wszystkich, którzy tak to odebrali serdecznie i szczerze przepraszam, gdyż ani przez moment nie było to moją intencją. Jednocześnie podkreślam, że absolutnie nie żałuję, że temat ten podjąłem. Z problemami musimy się mierzyć, nawet, gdy to boli”.

8

„Poruszony temat bezsprzecznie jest bardzo trudny i wywołuje ogromne emocje. Apeluję, by komentując i odnosząc się do tego wpisu nie ulegać negatywnym emocjom. Dyskutujmy, wymieniajmy poglądy, spierajmy się, ale przede wszystkim, szanujmy się wzajemnie. Unikajmy „wycieczek” personalnych. Piętnujmy negatywne zjawiska, a nie osoby”.

Zobacz również:

Burmistrz Kęt: Teleporady w przychodniach? Mówię dość!