polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Współczesny biznes reklamowany jest w pierwszej kolejności w internecie. To medium, gdzie każdego dnia mnóstwo osób poszukuje firm, produktów, a także usług.
Strona internetowa jest zatem miejscem, do którego trafiają potencjalni klienci. Tylko, czy warto w nią inwestować i tworzyć indywidualny projekt, czy zdecydować się na witrynę z kreatora? Przekonajmy się!
Strona internetowa, czyli miejsce w sieci dla Twojego biznesu
Każda firma ma swoją fizyczną siedzibę, czy to duży biznes, czy jednoosobowa działalność gospodarcza. Jednak nie każda firma ma stronę internetową. Czy to dobrze? Niekoniecznie.
Internet stał się miejscem pierwszego wyboru dla klientów. Za pośrednictwem wyszukiwarki znajdują firmy, które mają w swojej ofercie określone produkty lub usługi. Tym samym firmy mogą budować swój wizerunek w sieci, a co za tym idzie, docierać z ofertą do swoich grup docelowych i sprzedawać więcej. Potrzebna jest jednak do tego strona internetowa, czyli miejsce w internecie dla Twojego biznesu. Witryna jest cyfrowym odpowiednikiem Twojego stacjonarnego punktu, w którym oferujesz produkty i usługi, a także dajesz klientom szansę na poznanie swojej firmy.
Jak stworzyć stronę internetową? Indywidualny projekt vs. witryna z kreatora
Stworzenie strony internetowej umożliwia Twojej firmie wkroczenie na ważną ścieżkę, która prowadzi do realizacji celów biznesowych i marketingowych. Samo zbudowanie witryny możliwe jest głównie na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zlecenie wykonania strony agencji interaktywnej np: https://manley.pl/ . Drugim zaś jest skorzystanie z kreatora, czyli wyklikanie wszystkich elementów. Jaka jest między nimi różnica? Okazuje się, że znacząca dla wizerunku oraz rozwoju firmy w sieci.
Strona internetowa z kreatora
Internet jest pełny kreatorów wszelkiej maści, w tym również dotyczącym stron internetowych. Są one bardzo wygodne, ponieważ nie wymagają znajomości żadnych języków programowania. Wszystkie elementy, jakie mają pojawić się na stronie, są dosłownie wyklikiwane. Kreatory bazują bowiem na gotowych elementach, które można umieszczać w dowolnym miejscu witryny. Tym samym jej zbudowanie jest dość szybkie.
Okazuje się jednak, że skoro do stworzenia witryny wykorzystywane są gotowe elementy, to powstaje ryzyko stosowania ich również przez konkurencję. Mogą one znajdować się również na stronach innych firm z całkowicie odmiennych branż. To niestety negatywnie wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa, które nie wyróżnia się niczym na tle konkurencji, czy też innych biznesów. Brakuje w tym wszystkim charakteru firmy oraz dopasowania do grupy docelowej.
Za korzystaniem z kreatora stron internetowych niewątpliwie przemawia cena. Zazwyczaj jest ona niewielka w porównaniu z indywidualnym projektem. Jednak w parze z taką ceną idzie niska jakość. Mowa, chociażby o strukturze kodu, który niekoniecznie jest przystosowany do szybkiego ładowania, a tym bardziej do pozycjonowania.
Indywidualny projekt strony internetowej
Projekt strony internetowej, który jest stworzony przez agencję interaktywną, wyróżnia się całkowicie odmiennym podejściem, niż wyżej omawiane. Przede wszystkim jest indywidualny. Co za tym idzie, żadna inna firma nie będzie miała takiej samej witryny. To szczególnie ważne w kontekście budowania wizerunku marki w internecie.
Ponadto, nad stroną internetową nie pracuje jedna osoba, a cały zespół. Są w nim projektanci, graficy, specjaliści od marketingu oraz developerzy. Wspólnie realizują oni projekt, który ma na celu stworzenie zgodnej z UX i responsywnej strony internetowej. Dzięki temu jest ona lepiej odbierana przez grupę docelową, która wie, jak się po niej poruszać i chętniej dokonuje za jej pośrednictwem zakupów, czy też nawiązuje kontakt z firmą.
Strona internetowa zaprojektowana przez agencję interaktywną, taką, jak Manley, jest również przygotowana do pozycjonowania. Dzięki temu w lepszym stopniu możliwe jest realizowanie strategii SEO, czyli zdobywania wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Taka witryna szybciej się ładuje, na co zwracają uwagę nie tylko użytkownicy, ale również roboty wyszukiwarki.
Podsumowanie
Strona internetowa jest jednym z najważniejszych narzędzi, które może wykorzystywać Twoja firma do promocji w sieci. Dzięki witrynie możliwe jest docieranie do właściwej grupy docelowej, prezentowanie jej swojej oferty, a także zachęcanie do zakupu produktów lub skorzystania z oferty. Najlepszym sposobem na stworzenie skutecznej strony internetowej jest powierzenie jej realizacji agencji interaktywnej. Wtedy powstaje indywidualny projekt, dostosowany do charakteru oraz oczekiwań firmy. Jest on również w pełni responsywny oraz dostosowany do pozycjonowania.