Jak stworzyć logo firmy? 5 zasad

Materiał sponsorowany  |   Styl życia  |   22 marca 2022 05:10
Udostępnij

Firma, która chce odnosić sukcesy wizerunkowe, potrzebuje logo. To sposób na graficzne przedstawienie przedsiębiorstwa i zapadanie w pamięć potencjalnych klientów. Tworzenie logo to proces, który warto realizować w oparciu o kilka ważnych zasad. Poznasz je w dalszej części tego artykułu.

Czym jest logo?

Logo to symbol graficzny, jaki wykorzystuje firma do oznaczania swoich produktów, a także elementów, które są z nią związane. Symbol może znajdować się m.in. na wizytówkach, samochodach służbowych, na oznakowaniu budynku, czy też na stronie internetowej. Jego zastosowanie jest bardzo szerokie. Nie mniej jednak w każdym z tych miejsc istotny jest cel umieszczania logo. To element wyróżniający firmę i pomagający w budowaniu jej wizerunku.

Z czego składa się logo?

Tworzenie logo to zaprojektowanie znaku, który może składać z się z kilku elementów. Zalicza się do nich: sygnet, logotyp, claim (slogan). Sygnet jest elementem graficznym. Logotyp to tekst, np. nazwa firmy lub marki. Zaś slogan to krótkie hasło prezentujące motto, jakie towarzyszy przedsiębiorstwu.

Więcej o budowie logo dowiesz się z artykułu: Co to jest logo i z czego się składa?

Tworzenie logo – 5 ważnych zasad

Projektowanie firmowego logo nie jest wcale łatwe, jakby się to mogło wydawać. Konieczne jest zwrócenie uwagi na to, do kogo symbol powinien trafiać oraz na jakim rynku działa biznes. Warto także pamiętać o kilku istotnych zasadach.

Najlepsze jest logo indywidualnie zaprojektowane

Logo to podstawowy element, który ma wyróżniać firmę spośród innych. Dlatego niezbędne jest do niego właściwe podejście. Tworzenie logo przez studio graficzne, jak GoodProject (link: https://goodproject.pl/ ), ma największy sens. Powstanie w ten sposób symbol, który będzie niepowtarzalny i przeanalizowany pod kątem grupy docelowej. Nie można tego samego powiedzieć o znaku tworzonym w kreatorze graficznym. Znajduje się w nim wiele szablonów, które mogą być w tym samym czasie wykorzystywane przez konkurencyjne firmy.

Logo powinno być proste

Logo jest symbolem, który musi dać się łatwo odczytać. Zatem powinno być proste. Odbiorcy, którzy mają problem ze zrozumieniem nazwy lub elementu graficznego zastosowanego w logo, omijają je. Symbol wtedy do nich nie przemawia pod żadnym względem – ani nie wywołuje pozytywnych emocji, ani skojarzeń. Takie logo będzie szybko zapomniane.

Logo nie potrzebuje niezliczonej ilości kolorów i fontów

Podczas tworzenia logo dobierane są kolory oraz fonty. Trzeba jednak pamiętać, żeby ich ilość była ograniczona. Tekst w logo pisany różnymi fontami nie wygląda atrakcyjnie. Wprowadza chaos. Podobnie, jak stosowanie dużej ilości kolorów. Umiar w tym przypadku jest najważniejszy, ponieważ wpływa on na jakość projektowanego symbolu, a w efekcie jego skuteczność.

Symbol musi dobrze wyglądać w mediach drukowanych i cyfrowych

Logo jest powszechnie stosowane. Może być wykorzystywane w mediach drukowanych oraz cyfrowych. Dlatego podczas tworzenia logo należy pamiętać, że wszystkie jego elementy muszą dobrze prezentować się zarówno w internecie, jak i na ulotkach, banerach, czy też wizytówkach. Istotne jest więc otrzymanie od studia graficznego projektu w wersji wektorowej, która pozwala na jego powiększanie i zmniejszanie bez strat jakości.

Ponadczasowe logo to klucz do wizerunkowego sukcesu

Firmowy symbol tworzony jest raz na wiele lat. O jego skuteczności świadczy rozpoznawalność marki oraz wywoływanie w odbiorcach pozytywnych emocji i skojarzeń. Dlatego też logo powinno być ponadczasowe. Trendy w grafice się zmieniają, ale firmowy symbol musi zawsze wyglądać świeżo.

Podsumowanie

Tworzenie logo jest łatwiejsze, gdy zna się zasady, jakimi należy się kierować podczas jego projektowania. Dzięki nim, symbol jest odpowiednio dopasowany do marki, a także do grupy docelowej, do której ma docierać. Tym samym logo może stać się skutecznym narzędziem w budowaniu wizerunku firmy.

Najnowsze realizacje wideo