polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Charakterystyczna dla jej malarstwa jest intensywna, wysycona kolorystyka oraz zdecydowana, pełna dynamizmu kreska. Od lat wierna jest technice akrylowej, która pozwala jej na uzyskanie niezwykle zmysłowych efektów fakturowych. Wernisaż wystawy rozpocznie się we wtorek 7 maja o godz. 17 w galerii na parterze Domu Kultury w Kętach.
Urodziła się w 1977 w Busku-Zdroju. Ukończyła Państwowe Liceum Plastyczne w Katowicach oraz Akademię Pedagogiczną na wydziale Malarstwa Instytutu Sztuki w Krakowie pod kierunkiem prof. Stanisława Sobolewskiego.
Tworzy zarówno drobne formy malarskie, jak i duże płaszczyzny figuralne. Obecnie zajmuje się aktem i portretem w malarstwie, a szczególnie jest jej bliska art deco przefiltrowana przez jej wrażliwość w niepowtarzalny sposób nadający jej obrazom rys nieprzeciętnej indywidualności.
Artystka brała udział w licznych wystawach indywidualnych, a jej prace znajdują się w kolekcjach i zbiorach prywatnych w kraju, Europie i za oceanem. Anna Maria Rusinek zajmuje się również pracę pedagogiczną, prowadzi profesjonalne warsztaty malarstwa i rysunku dla kandydatów na studia artystyczne.
To, co charakterystyczne u malarki to powroty do przeszłości, nie tylko w sferze intelektualnej czy formalnej, ale przede wszystkim powroty do rzetelnej pracy technologicznej. Widz może odczytać wiele wątków, bliskich mu i rozpoznawalnych. Jedno nie ulega wątpliwości: możliwość różnych interpretacji uzyskuje autorka uniwersalnością swej sztuki oraz poezją i ciepłem.
W najnowszych obrazach pojawiają się kobiety grające na instrumentach muzycznych na tle starych dworców i familoków. Temat czasu, przemijania, podróży odgrywa dużą rolę w twórczości artystki.
Charakterystyczna dla jej malarstwa jest intensywna, wysycona kolorystyka oraz zdecydowana, pełna dynamizmu kreska. Od lat wierna jest technice akrylowej, która pozwala jej na uzyskanie niezwykle zmysłowych efektów fakturowych. Mocne pociągnięcia pędzla sprawiają, że kolory u Anny Marii nabierają wręcz trójwymiarowych kształtów. Pozwalają także igrać ze wzrokiem widza, w zależności od tego, z którego miejsca podziwia on obraz.