Wygodniej z Oświęcimia do Kęt i z Brzeszcz do Osieka

Marcin Cichowski  |   Fakty  |   7 października 2016 16:30
Udostępnij

Za dwa lata kierowcy będą mogli przejechać po wyremontowanych odcinkach dwóch dróg wojewódzkich: nr 948 Oświęcim –  Kęty i nr 949  Brzeszcze –  Osiek. W piątek umowę z wykonawcą robót budowlanych podpisali: Jacek Krupa, Grzegorz Lipiec, Albert Bartosz, Marcin Śliwa i Jerzy Mieszczak.

Na ponad 17,8 mln zł opiewa umowa z firmą STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., która rozbuduje dwie ważne trasy w Małopolsce Zachodniej, drogi wojewódzkie nr 948 i 949.

–  Nie mam wątpliwości, że realizacja tej umowy nie byłaby możliwa, gdyby nie potężne wsparcie z Unii Europejskiej i dobra współpraca pomiędzy lokalnymi samorządami – podkreśla marszałek Jacek Krupa, przypominając, że w Małopolsce Zachodniej wkrótce powstaną też nowe obwodnice m.in. w Zatorze, Podolszu, Babicach.

Pierwszy z modernizowanych odcinków to ok. 5,8 km drogi wojewódzkiej nr 948, która przebiega m.in. przez Oświęcim i Kęty. O tym, jak potrzebna jest inwestycja w tym miejscu, mówi Grzegorz Lipiec, członek Zarządu Województwa Małopolskiego.

– Droga wojewódzka przebiega na tym odcinku głównie przez tereny zabudowane. Szczególnie narzekają na to mieszkańcy miejscowości Łęki, Bielany czy Nowa Wieś, gdzie droga biegnie bardzo blisko ich domów. Po zakończonej rozbudowie piesi i rowerzyści będą mogli się poruszać znacznie bezpieczniej – kończy Grzegorz Lipiec z ZWM.

W ramach zaplanowanych robót budowlanych na drodze nr 948 zostanie wymieniona nawierzchnia, będą uporządkowane lokalizacje zatok autobusowych, powstaną też nowe chodniki i ścieżki rowerowe, a także bezpieczne przejścia dla pieszych. Zaplanowano także dwa nowe mosty (nad Kanałem Ulgi Nowa Wieś i nad ciekiem wodnym), a w miejscu trzech skrzyżowań (w Łękach, Bielanach i Nowej Wsi) powstaną ronda.

Z kolei na drugiej z modernizowanych dróg wojewódzkich – czyli nr 949 – w gminie Osiek zostanie przebudowane w sumie 1,3 km. Pomimo tego,  że trasa przebiega głównie przez niezabudowane tereny (m.in. stawy hodowlane), jest dość niebezpieczna dla kierowców – nawierzchnia nie jest dostatecznie szeroka, brakuje poboczy, którymi mogą poruszać się piesi czy rowerzyści.

W efekcie prowadzonych prac do końca września 2018 roku jezdnia zostanie poszerzona do sześciu metrów, powstaną też pobocza o szerokości 2 metrów. Dodatkowo zaplanowano przebudowę dwóch istniejących mostów na potokach: Młynówka i Osieckim, a także zamontowanie barier ochronnych.

Szacuje się, że roboty budowlane przy rozbudowie obu dróg wojewódzkich wyniosą ponad 17,8 mln złotych, z czego 85 procent całej kwoty pochodzi z funduszy unijnych zarezerwowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014- 2020. Pozostałą część dokłada Województwo Małopolskie oraz gminy Oświęcim, Osiek oraz miasto i gmina Kęty.

Komentarze
  • 7 października 2016 18:33

    xyz

    „Z Brzeszcz do Osieka” – A co z mostem na Sole?!!

  • 7 października 2016 22:11

    hotin

    {Szacuje się, że roboty budowlane przy rozbudowie obu dróg wojewódzkich wyniosą ponad 17,8 mln złotych.} A nasz włodarz oświęcimski za sam basen wykłada 50 milionów lekką ręką, by zapewnić finansowanie hotelu olimpijskiego tak, by miasto do tego nie dokładało. BRAWO!

  • 8 października 2016 13:13

    Jokal

    Może przy okazji zrobią wyjazd z Osieka na Tarniówkę taki jak powinien być. To co zrobili to totalna porażka. Powinno tam być rondo .A tak ludzie stoją w korkach bo ktoś miał obłakaną wizje

  • 8 października 2016 15:11

    Obserwator

    hotin Ty to musisz mieć smutne życie


Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.

Więcej informacji w regulaminie komentarzy.