We Włosienicy powstaje nowy peron – FOTO

Paweł Wodniak  |   Fakty  |   17 sierpnia 2021 13:54
Udostępnij

Nowy peron powstaje we Włosienicy na trasie kolejowej nr 94 z Krakowa Płaszowa do Oświęcimia. Jego budowa pochłonie ponad półtora miliona złotych.

Remont ruszył w lipcu. Wykonawca zbudował już ścianki nowego obiektu. Peron przystanku kolejowego w podoświęcimskim sołectwie zyska nową nawierzchnię i dojście dostosowane do jego poziomu.

Inwestor, PKP Polskie Linie Kolejowe, przewidział system ścieżek dotykowych dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Na peronie będą nowe wiaty i ławki. Dobrą orientację zapewnią tablice informacji pasażerskiej i oznakowanie.

„Odnowiony peron ułatwi podróże pociągiem do Oświęcimia, Skawiny i Krakowa. Nowa nawierzchnia obiektu z systemem ścieżek naprowadzających zapewni lepszy dostęp do pociągów wszystkim podróżnym” – informuje Dorota Szalacha, rzecznik prasowa PKP PLK.

Prace mają potrwać do końca listopada 2021 roku. Ich koszt w wysokości 1,6 mln zł spółka realizuje z własnego budżetu. Nie jest to jednak jedyne zadanie inwestycyjne na linii 94 w tym miejscu. W ubiegłym roku PLK wzmocniły tor i podtorze na długości przystanku we Włosienicy, w ramach prac na szlaku Przeciszów – Dwory. W następnych latach przewidują kolejne przedsięwzięcia, które zapewnią lepsze dojazdy z Włosienicy.

„Na trasie Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim PLK realizują również większy projekt wart 250 milionów złotych, finansowany z budżetu państwa. Efektem prac na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie są między innymi oddane dla podróżnych  w czerwcu tego roku dwa dodatkowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia. Ich znaczenie jest szczególnie istotne w połączeniach aglomeracyjnych. Na trasie są także zmodernizowane stacje i przystanki w Krakowie Bonarce, Krakowie Sidzinie i w Skawinie. Niebawem pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów w Skawinie Zachodniej i w Podborach Skawińskich” – relacjonuje Dorota Szalacha.

 

Najnowsze realizacje wideo