Oszust zagroził odcięciem prądu. Kobieta straciła pieniądze

Redakcja eFO  |   Fakty  |   8 września 2022 15:35
Udostępnij

Mieszkanka Brzeszcz otrzymała sms, że nie ma uregulowanych rachunków z dostawcą energii elektrycznej. Okazało się, że wiadomość wysłał oszust.

Z sms wynikało, że jeżeli kobieta nie zapłaci rzekomej zaległości, dostawca wyłączy jej prąd. 60-latka skorzystała więc z linku, przesłanego w wiadomości, który, jak się wkrótce okazało, prowadził do fałszywej strony banku.

„Kobieta zalogowała się wpisując swoje hasło i login. Chwilę później zorientowała się, że na koncie brakuje 800 złotych” – relacjonuje aspirant sztabowa Małgorzata Jurecka, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji (KPP) w Oświęcimiu.

Pokrzywdzona złożyła w Komisariacie Policji w Brzeszczach zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

Policja ostrzega
Jeśli otrzymasz podobną wiadomość, dotyczącą uregulowania płatności i masz jedynie kliknąć w podesłany esemesem link do bankowości elektronicznej, to możesz mieć pewność, że to oszustwo. Nie klikaj w podesłany link, nie podawaj loginu i hasła. Jeśli jednak dane zostały wpisane przerwij transakcję i natychmiast skontaktuj się ze swoim bankiem. Zablokuj transakcję, a następnie zmień hasło do bankowości elektronicznej. Natomiast, aby sprawdzić czy płatności są uregulowane najlepiej osobiście lub telefonicznie skontaktować się ze swoim dostawcą prądu czy gazu.
Każda osoba może również pomóc w walce z oszustami internetowymi. Wystarczy przekazać ostrzeżenie swojej rodzinie oraz znajomym. Dzięki temu w porę zorientują się o próbie oszustwa i nie stracą pieniędzy.