polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Dzięki temu miasto ma nadzieję na poprawę estetyki, zwłaszcza w Starym Mieście, które jest często odwiedzane zarówno przez mieszkańców, jak i turystów.
„Ten chaos i bałagan wpływa na postrzeganie miasta. Ich agresywność kolorystyczna zakłóca ład i porządek. To również kwestia bezpieczeństwa, zwłaszcza gdy mamy reklamy w pobliżu pasa drogowego. Przyjęcie zasad regulujących, jak mają wyglądać reklamowe ogłoszenia, znacząco poprawi estetykę miasta” – podkreśla Janusz Chwierut, prezydent Oświęcimia.
Opracowanie nowych zasad będzie wymagało współpracy i wielu konsultacji z radnymi, mieszkańcami i przedsiębiorcami, aby osiągnąć satysfakcjonujący kompromis. Prezydent Janusz Chwierut podkreśla, że inne samorządy już podjęły podobne działania i że nadszedł czas, aby Oświęcim również zadbał o estetykę swojej przestrzeni publicznej.
„Mam nadzieję, że uda się nam to zrobić w tej kadencji” – dodaje prezydent.
Ograniczenie reklam w przestrzeni publicznej nie jest proste i wymaga czasu. Małgorzata Potaczek, naczelnik Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta, szacuje, że przyjęcie uchwały krajobrazowej zajmie co najmniej dwa lata. W tym czasie podmioty gospodarcze, instytucje i osoby fizyczne będą mogły dostosować swoje reklamy do nowych wymogów.
„Pierwszym krokiem po podjęciu przez radnych uchwały intencyjnej będzie wyłonienie firmy, która opracuje zasady umieszczania reklam w przestrzeni miejskiej. Potem będzie etap ich opiniowania i uzgadniania przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, Małopolski Urząd Marszałkowski i Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Dokument przejdzie cykl konsultacji, zostanie przedstawiony mieszkańcom i przedsiębiorcom, którzy będą mogli wnieść do niego swoje uwagi” – wyjaśnia Małgorzata Potaczek.