polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Fakty z powiatu: Przegląd najważniejszych wydarzeń – FILM
Uczniowie szkół z Grecji, Hiszpanii, Gruzji i Polski mieli okazję poznać państwa i miasta, w których żyją oraz kształcące ich szkoły. Fot. ZSO
Międzynarodowe projekty, w ramach programu eTwinning, już na stałe wpisały się w życie Zespołu Szkół Ogólnokształcących. Kopernika w Zatorze. Gimnazjaliści podsumowali właśnie całoroczne działania.
„Free time around Europe” to kolejny z projektów, dzięki któremu uczniowie, wykorzystują Internet i technologie informacyjno-komunikacyjne. Dzięki temu mają okazję wymieniać myśli i doświadczenia ze swoimi rówieśnikami z różnych krajów europejskich. Tym razem pod międzynarodową lupą znalazł się czas wolny dawniej i dziś.
Uczniowie szkół, po jednej z Grecji, Hiszpanii i Gruzji oraz dwie z Polski, mieli okazję poznać państwa i miasta, w których żyją oraz kształcące ich szkoły. Uczestnicząca w projekcie młodzież wymieniała się doświadczeniami, dotyczącymi aktywności w czasie wolnym, ale także tymi związanymi z pasjami, życiem w szkole i rodzinie.
Nie byłoby to możliwe bez wykorzystania nowoczesnych technologii i Internetu. Młodzi ludzie kontaktują się bowiem ze sobą w wirtualnej przestrzeni, wykorzystując filmy, awatary, prezentacje multimedialne, quizy, książeczki i magazyny inernetowe oraz wirtualne tablice i zdjęcia. Nad całością czuwają Piotr Balonek, nauczyciel wychowania fizycznego i Magdalena Szarek-Witek, nauczycielka języka angielskiego.
Na zakończenie gimnazjaliści z Zatora, podobnie jak ich partnerzy w innych krajach, podsumowali całoroczne działania. Publiczną prezentację projektu zorganizowali podczas dorocznego Pikniku Rodzinnego. Autopromocja działań nie tylko przybliżyła efekty działań rodzicom, nauczycielom i uczniom, ale pozwoliła na włączenie uczestników pikniku do wspaniałej zabawy.
Stoisko projektu przeżywało prawdziwe oblężenie. Tylko tu można było zabawić się w Ring A-Ring a Roses, Statues game, hopscotch, Skipping/jumping rope, elastics game czy bottle caps game. Egzotycznie brzmiące nazwy intrygowały i zapraszały. Szybko jednak można było się przekonać, że dziadkowie z Polski bawili się podobnie jak ich rówieśnicy z Grecji, Hiszpanii czy Gruzji.
Projekt i jego prezentacja pozwoliły zrozumieć, że wiele gier z przeszłości okazuje się być ponadczasowymi i także dziś wywołuje uśmiech na twarzach uczestników. Nic dziwnego, w końcu mają za sobą długą historię, są proste, dla każdego niezależnie od wieku i można w nie grać niemalże wszędzie. Autor: Piotr Balonek