polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Fakty z powiatu: Przegląd najważniejszych wydarzeń – FILM
Zaprojektowana będzie droga o przekroju jednojezdniowym, długości ok. 2,1 km wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. Opracowaniu podlegać będzie dokumentacja projektowa dla wszystkich branż, wykonanie niezbędnego opracowania, uzyskanie pozwolenia i decyzji dla budowy oraz użytkowania obwodnicy. Następnie trzeba wykonać wszystkie prace uwzględnione w dokumentacji projektowej.
Obwodnica Zatora w ciągu DK28 realizowana będzie z wykorzystaniem technologii i standardu BIM (Building Information Modeling), w której stosuje się trójwymiarowe, cyfrowe modele obiektów, uwzględniające wszystkie niezbędne informacje, do wykorzystanie na każdym etapie inwestycji: od projektu przez realizację po odbiór prac. Oddział GDDKiA w Krakowie pod koniec 2017 r. podjął decyzję o przeprowadzeniu projektu pilotażowego z zastosowaniem BIM przy budowie obwodnicy Zatora.
Droga ta zrealizowana zostanie w klasie GP (główna przyspieszona). Oprócz budowy obwodnicy w ciągu DK28 przebudowany zostanie także odcinek drogi wojewódzkiej DW781, klasy G. Powstanie 5 obiektów inżynierskich , w tym dwa wiadukty, most i dwa przepusty, skrzyżowania, drogi dojazdowe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie naprowadzające).