polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Fakty z powiatu: Przegląd najważniejszych wydarzeń – FILM
Chrzanowski Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadza od piątku 30 grudnia, nową usługę – doradcę do spraw ulg i umorzeń.
– Od piątku 30 grudnia zmienia się sposób obsługi klientów z zadłużeniem w ZUS – informuje Anna Szaniawska, regionalny rzecznik ZUS w województwie małopolskim. – Teraz przypominać będzie bezpośrednią obsługę klienta firmowego w banku. Zadłużonemu płatnikowi składek na każdym etapie rozpatrzenia sprawy będzie pomagać ten sam pracownik zakładu. Doradzi przy kompletowaniu dokumentów i składaniu wniosku oraz poprowadzi krok po kroku przez wszystkie inne formalności.
Ta sama osoba skontaktuje się na każdym etapie sprawy, dlatego będzie znała wszystkie szczegóły związane z danym przypadkiem. Jak zapewnia rzeczniczka ma to pozytywnie wpłynąć na współpracę pomiędzy doradcą ZUS, a przedsiębiorcą.
Doradcy będą wspomagać płatników składek w sprawach związanych m.in. z:
– rozłożeniem zadłużenia na raty, – odroczeniem terminu płatności składek, – utrzymaniem w mocy zawartej już umowy, – zmianą warunków udzielonej już ulgi, – ponownym rozpatrzeniem wniosku o umorzenie należności z tytułu składek.