polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego będzie można składać dopiero wtedy, gdy ministerstwo zatwierdzi wzór dokumentu.
Ustawa o dodatku węglowym wynoszącym 3.000 złotych, który będzie wypłacany jednorazowo tym, którzy palą węglem weszła już w życie. Urząd Miasta (UM) Oświęcimia zakomunikował, że może przyjmować wnioski od wtorku 16 sierpnia od godziny 12 w pokoju nr 11 budynku UM przy ulicy Solskiego 2.
Jednak Ministerstwo Klimatu i Środowiska wciąż nie zatwierdziło wzoru wniosku o wypłatę dodatku.
„Z jednorazowej dopłaty do węgla może skorzystać gospodarstwo domowe, dla którego głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, piecokuchnia, trzon kuchenny, piec kaflowy, kuchnia węglowa. Urządzenia muszą być opalane węglem i zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Pieniądze przysługują temu członkowi gospodarstwa domowego, który pierwszy złoży wniosek. Wniosek jest prosty do wypełnienia. Podaje się w nim nazwę urzędu, do którego jest składany, imię i nazwisko, PESEL, obywatelstwo, numer i serię dowodu osobistego, adres zamieszkania oraz numer rachunku bankowego, na który zostanie przekazana kwota dodatku węglowego. Wymagane są też dane osobowe, w tym numery PESEL wszystkich osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego oraz podanie głównego źródła ogrzewania” – wylicza Katarzyna Kwiecień, rzeczniki prasowa UM w Oświęcimiu.
Dane pozostałych zamieszkujących gospodarstwo domowe są potrzebne do sprawdzenia, czy kilka osób z jednego gospodarstwa nie złożyło wniosku.
„Pamiętajmy, wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku” – zastrzega Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Informacje przedstawione we wniosku o wypłatę dodatku węglowego wnioskodawcy składają pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Wnioski można składać do 30 listopada 2022 roku. Samorząd ma 30 dni na ich rozpatrzenie.
Wnioski będzie można też złożyć do urzędu drogą elektroniczną przez platformę ePUAP.