Bez konta w mediach społecznościowych nie będziesz móc aplikować o pracę?

Jan Maciej Tetich  |   Fakty  |   13 stycznia 2017 18:03
Udostępnij

Pracodawcy, prowadzący rekrutację pracowników, będą analizować profile kandydatów w mediach społecznościowych? To już się dzieje, a niebawem może stać się normą.

Bazy danych o kandydatach do pracy aktualizowane za pośrednictwem ich profilów społecznościowych, składanie aplikacji ograniczające się do jednego kliknięcia, nowe CV, wysyłane nie na początku procesu rekrutacyjnego, ale w jego końcowej fazie – tak właśnie może wyglądać przyszłość rekrutacji.

Wszystko dzięki rozwojowi nowoczesnych systemów rekrutacyjnych i mediów społecznościowych.

Coraz więcej firm i agencji rekrutacyjnych korzysta z systemów śledzenia aplikacji (applicant tracking system, ATS). Pozwalają one gromadzić i porządkować dane o kandydatach do pracy, co znacząco upraszcza proces rekrutacyjny. W niedalekiej przyszłości systemy te będą ściśle zintegrowane z profilami kandydatów w mediach społecznościowych.

Informacje o nas oraz naszej karierze zawodowej, które umieszczamy i zmieniamy w social media, będą dzięki temu na bieżąco aktualizowane w bazach danych ATS. Dla rekruterów będzie to ogromne ułatwienie, które sprawi, że problem znajdowania kandydatów zostanie właściwie wyeliminowany.

To jednak nie jedyna ważna zmiana, której należy się spodziewać w przyszłości. Aby zachęcić kandydatów do brania udziału w rekrutacjach, składanie aplikacji zostanie ograniczone do jednego kliknięcia. Wszelkie informacje o potencjalnym pracowniku, które są potrzebne firmie na początku procesu rekrutacyjnego, będą umieszczone na profilu społecznościowym kandydata. Rekruter będzie miał do nich dostęp za pośrednictwem ATS.