Grafika dla strony i profili w sieciach społecznościowych

Materiał sponsorowany  |   Styl życia  |   9 października 2021 10:38
Udostępnij

W pierwszych latach istnienia sieci społecznościowych, nie cieszyły się one dużym zainteresowaniem wśród klientów, a pozyskanie nowych subskrybentów zależało wyłącznie od oryginalności treści oferowanych przez blogerów.

Czasy się jednak zmieniły i obecnie, by pozyskiwać nowych subskrybentów i utrzymywać już istniejących należy podejmować codzienną pracę, która jest skierowana na rozwój własnego profilu. Takie działania obejmują między innymi dobór, a czasem także tworzenie oraz publikację zróżnicowanych elementów graficznych. Wyjaśnijmy, o jakie elementy chodzi i jakie cechy powinny posiadać.

Zdjęcia w tle  i profilowe

Oryginalny projekt zdjęć w tle i zdjęć profilowych sprawi, że Twoje strony firmowe w sieciach społecznościowych będą bardziej rozpoznawalne i atrakcyjne dla odwiedzających. Pomogą Ci stworzyć spójny styl w mediach społecznościowych, jednocześnie wzmacniając tożsamość marki. Profesjonalny projekt doda solidności Twojemu profilowi i zwiększy zaufanie klientów.

Zdjęcia do postów

Są podstawowym rodzajem grafiki wykorzystywanej w sieciach społecznościowych. Atrakcyjne pod kątem wizualnym, kreatywne obiekty graficzne świetnie prezentują się na profilach o dowolnej tematyce, pozwalają wzbudzić zainteresowanie czytelników, przyciągając ich uwagę do najbardziej ciekawych i ważnych treści.

Obiekty animowane

Animowana grafika to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorców lub zilustrowanie historii, którą zamierzasz opowiedzieć. Animacje mogą zostać integralną częścią postów, niemniej jednak często są wykorzystywane także do tworzenia stories.

Zrzuty ekranu

Zrzuty ekranu pozwalają pominąć długie opisy, pokazując tylko niezbędne elementy interfejsu. Tego typu elementy graficzne najlepiej sprawdzają się w historiach, chociaż ostatnio są także często wykorzystywane jako elementy postów, szczególnie tych, w których obrazy graficzne są przedstawiane w postaci kolaży. Warto pamiętać, że kolaże mogą być świetnym sposobem na ożywienie obrazów, bez konieczności używania filtrów.

Rozwiązania wspomagające porządkowanie prezentowanych treści

Wizualizacja danych (infografiki, mapy, wykresy itp.) to jeden z najlepszych sposobów na zrozumienie złożonych informacji. Slajdy to kolejne narzędzie do porządkowania i dopasowywania danych. Pomagają komunikować się z grupą docelową, szczególnie w przypadku firm działających na zasadach B2B.

W jaki sposób szybko i łatwo znaleźć zdjęcia i obrazy online?

Żeby wyszukiwanie zdjęć i obrazów było efektywne, przed przystąpieniem do poszukiwania należy dokładnie przemyśleć koncepcję swoich działań. Taka koncepcja powinna obejmować kilka ważnych elementów:

  • Słowa kluczowe. Wybierane słowa kluczowe powinny jak najbardziej precyzyjnie określać koncepcję wyszukiwanego obrazu lub zdjęcia. Nie powinno być tutaj miejsca dla banalnego podejścia, czyli wpisywania w wyszukiwarce tych samych słów kluczowych, które są wykorzystywane w tekście. Najlepiej, jeśli obraz będzie opisywany nieco innymi słowami, ponieważ zwiększy to oryginalność publikacji i będzie oddziaływać na jej widoczność. Dodatkowo znalezione w taki sposób obrazy nie będą prezentować się zbyt prosto, odwrotnie – pomogą wywołać u odwiedzających profil zainteresowanie;
  • Wyszukiwanie według obrazu. Jeśli masz obraz, który bardzo Ci się podoba, możesz znaleźć podobne do niego. Taką funkcję umożliwia wiele wyszukiwarek, jest dostępna także na niektórych giełdach obrazów;
  • Wyszukiwanie według autora/nazwy serii. Spodobał Ci się obraz, który jest już wykorzystany online? Sprawdź, czy nie został podany jego autor i po wyszukiwaniu według nazwiska możesz spróbować znaleźć podobny, ale w nieco innym ujęciu. To rozwiązanie świetnie sprawdza się także w sytuacji, jeśli chcemy wyszukać podobne obrazy.

Jakie charakterystyki powinny mieć zdjęcia i obrazy wykorzystywane w sieciach społecznościowych?

Wybierane do umieszczenia zdjęcia grafika powinny jednocześnie spełniać wymagania kilku kryteriów, co zdecydowanie ułatwia odrzucenie niepasujących materiałów. Pierwsza, a jednocześnie podstawowa reguła, jest bardzo prosta: należy unikać stereotypów. W sieci znajdziesz setki podobnych do siebie obrazów i zdjęć, które są wykonane w sposób jakościowy i prezentują ciekawy temat, ale już opatrzyły się ludziom. Wykorzystanie takich obrazów nie tylko nie zachęci do pozostania na stronie, ale nawet może spowodować rezygnację z obserwacji profilu.

Wybierana ilustracja powinna być nie tylko oryginalna, ale i odpowiadać nowoczesnym trendom. Warto pamiętać, że w dzisiejszych czasach coraz większą popularnością cieszą się fotografie ludzi w rutynowych sytuacjach i w ruchu, minimalistyczne krajobrazy, jak na Islandii, a także żywe zdjęcia przedmiotów codziennego użytku.

 

Najnowsze realizacje wideo

.
Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . .