Automarket.pl – w 2021 r. sprzedano ponad 3 tys. aut, w 2022 r. ma być o tysiąc więcej 

PAP Sponsorowane  |   Styl życia  |   26 stycznia 2022 14:38
Udostępnij

Platforma Automarket.pl, należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, zrealizowała plany na ubiegły rok i sprzedała ponad trzy tysiące samochodów, mimo pandemii i ograniczonej podaży. W 2022 r. nie zamierza zwalniać tempa i prognozuje, że klienci zakupią w tym roku cztery tysiące oferowanych przez nią aut. 

Automarket.pl, pierwsza bankowa platforma do zakupu samochodów, zamknął ubiegły rok z doskonałym wynikiem sprzedażowym na poziomie trzech tysięcy egzemplarzy. Większość aut została sprzedana w finansowaniu: 48 proc. w wynajmie długoterminowym, 34 proc. w leasingu, 18 proc. za gotówkę. 

Platforma, która oferuje samochody nowe, dostępne od ręki i używane, z roczną gwarancją, jest zintegrowana ze zdalnymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. 

„Pod koniec roku sprzedaż na platformie Automarket.pl wyraźnie nabrała tempa. W czwartym kwartale zanotowaliśmy dynamikę wzrostu na poziomie 40 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem, poprawiła się także rentowność na poziomie marży i to pomimo rynku pełnego wyzwań: niskiej podaży aut oraz trwającej pandemii. Cały rok 2021 nauczył nas elastyczności ofertowej oraz wychodzenia naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom naszych klientów” – podkreślił Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing. 

Jak mówi, osiągnięcie założonego celu było możliwe również dzięki współpracującym z PKO Leasing dealerom, którzy „pomimo trudnych warunków rynkowych zauważyli potencjał platformy jako dodatkowego kanału dystrybucji swoich samochodów”.

Automarket.pl współpracuje z 39 dealerami, w tym z 94 punktami sprzedaży w 75 lokalizacjach, co zaowocowało w 2021 roku ok. sześcioma tysiącami nowych pojazdów (średnio 500 nowych ofert na miesiąc). Na 2022 r. planowane jest dalsze rozszerzanie liczby współpracujących dealerów. Eksperci Automarketu pracują nad automatyzacją wymiany ofert z dealerami. 

W ciągu roku stronę Automarket.pl odwiedziło blisko 3,5 mln użytkowników. Klienci platformy to głównie mieszkańcy dużych miast (Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków, Łódź, Gdańsk, Szczecin), z czego 54% stanowią przedsiębiorcy, a 46% to klienci indywidualni. Najchętniej wybieraną formą finasowania jest wynajem długoterminowy auta – decyduje się na nią niemal połowa klientów. 

Ze wszystkich umów najmu 37 proc. klientów przeszło przez pełny proces online (od wyboru samochodu do zdalnego podpisania umowy), a 65 proc. – zamówiło auto z dostawą pod wskazane miejsce. Największym zainteresowaniem cieszyły się 12-miesięczne kontrakty – 65 proc. wynajmujących podpisało umowę na rok, co daje możliwość wymiany pojazdu w najbliższym czasie. 93% umów wynajmu zostało poszerzonych o pakiet usług dodatkowych Comfort, zawierający ubezpieczenie (AC+OC+NNW), obsługę serwisową, serwis, wymianę i przechowywanie opon oraz samochód zastępczy. 

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Najnowsze realizacje wideo