21. Letnie Koncerty Organowe

Materiał zlecony  |   Kultura i rozrywka  |   25 czerwca 2016 19:29
Udostępnij

Od 4 lipca do 1 sierpnia w kościele św. Maksymiliana w Oświęcimiu odbędzie się pięć koncertów organowych w ramach 21. Letnich Koncertów Organowych.

Od ponad 20 lat w Oświęcimiu rozbrzmiewa latem muzyka organowa. Najpierw pod nazwą „Oświęcimskie Recitale Organowe“, a od 2004 roku jako „Letnie Koncerty Organowe“. Koncerty organizowane przez Oświęcimskie Centrum Kultury przyciągają do kościoła św. Maksymiliana wielu miłośników muzyki, którzy mają możliwość posłuchania muzyki organowej skomponowanej przez wielkich mistrzów gatunku oraz utworów kompozytorów współczesnych.

W Oświęcimiu gościło wielu znakomitych muzyków z Polski, jak również z Japonii, Urugwaju, Brazylii, USA, Hiszpanii, Austrii, Szwecji, Słowacji, Rosji. Wiele koncertów odbywających się ramach „Letnich Koncertów Organowych“ urozmaicanych jest wykonywaniem wspólnych utworów z towarzyszeniem innych instrumentów, w tym skrzypiec, wiolonczeli, harfy, trąbki, instrumentów perkusyjnych, akordeonu, fletni pana, jak również utworów wokalnych przez solistów i chór.

 

Letnie Koncerty Organowe 2016

4.07-1.08.2016


Młodzi artyści
Łukasz Kołakowski – organy
Chór „Cantantes Angelicus” pod dyrekcją Kingi Brandys-Wójciak
poniedziałek, 4 lipca 2016, godz. 19:00

program:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Toccata, Adagio i Fuga C-dur, BWV 564
„Kommst du nun, Jesu vom Himmel herunter”, BWV 650
Robert Schumann (1810-1856)
6 Studien in kanonischer Form: nr 5 h-moll – Nicht zu schnell
Mieczysław Surzyński (1866-1924)
Improwizacje na temat polskiej pieśni kościelnej Święty „Święty Boże” op. 38
Jacques Arcadelt (1507-1568)
Ave Maria
Pavel Grigorievich Chesnokov (1877-1944)
Blagoslovi dushe, moia, Gospodi, op. 9, nr 18
Feliks Nowowiejski (1877-1946)
Parce Domine
Karl Jenkins (1944*)
Adiemus: Song of Sanctuary, cz. 7 Amate adea
Grzegorz Miśkiewicz (1969*)
In te, Domine
O salutaris hostia
Leonard Cohen (1934*)
Hallelujah

Łukasz Kołakowski ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego w Płocku w klasie fortepianu. Obecnie jest studentem III roku Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie organów prof. Elżbiety Karolak i dra Jarosława Tarnawskiego. Uczestniczył w kursach mistrzowskich w Polsce oraz w Niemczech prowadzonych przez: Martina Schmedinga, Ludgera Lohmanna, Martina Sandera, Petera van Dijka, Balazsa Szabo, Petera Planyavskiego, Marka Toporowskiego, Irenę Wisełkę-Cieślar, Krzysztofa Urbaniaka, Radosława Marca. W sierpniu 2015 roku został laureatem II nagrody V Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu. W grudniu 2015 roku zdobył I nagrodę na Ogólnopolskim Bachowskim Konkursie Organowym w Krakowie. W marcu 2016 roku został półfinalistą II Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Kurta Bosslera we Freiburgu. Jest organistą liturgicznym, współpracuje z chórami.

Chór „Cantantes Angelicus” rozpoczął swoją działalność w lutym 2013 roku pod kierunkiem Kingi Brandys-Wójciak. Działa przy Miejskim Ośrodku Kultury w Rabce-Zdroju. Jest laureatem wielu konkursów i przeglądów. Zdobył, m.in. Grand Prix X Festiwalu Pieśni Maryjnych „Ave Maryja” w Osielcu (2014), I miejsce w Nowohuckim Konkursie Kolęd w Krakowie (2014), Złotą Strunę oraz III nagrodę na XVI Małopolskim Konkursie Chórów w Niepołomicach (2014), Srebrny Dyplom w V Międzynarodowym Festiwalu Pieśni Adwentowych i Bożonarodzeniowych w Krakowie (2014). W 2014 roku został finalistą Ogólnopolskiego Konkursu Kolęd w Będzinie. W 2015 roku w Przeglądzie Chórów Regionu Kraków, Projektu Akademia Chóralna – Śpiewająca Polska, organizowanego przez Narodowe Forum Muzyki, chór zdobył Złote Pasmo oraz wyróżnienie specjalne. Pod koniec 2015 roku chórzystki wywalczyły Srebrny Dyplom na I Międzynarodowym Festiwalu Muzyki im. Józefa Świdra w Cieszynie. W 2015 roku nagrał płytę „Kolędy i Pastorałki z Doliny Raby”, zapraszając jednocześnie do projektu muzyków: zespół „Airis Quartet”, Sławomira Bernego, Szymona Kamykowskiego, Jakuba „Bobasa” Wilka, Błażeja Knopka. W 2015 roku odbyła się również prapremiera Tryptyku „Pejzaż Rabczański” do słów rodzimej poetki Antoniny Zachary-Wnękowej i muzyki Renate Stivrine. „Cantantes Angelicus” współpracuje z wieloma zespołami, chórami oraz solistami na terenie kraju. Biorąc udział w licznych imprezach i organizując różne koncerty chór wspiera Fundację na Rzecz Chorych na Mukowiscydozę oraz Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym w Rabce-Zdroju.

Daniel Zaretsky (Rosja) – organy
Agnieszka Kaczmarek-Bialic – harfa
poniedziałek, 11 lipca 2016, godz. 19:00

program:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i fuga C-dur, BWV 545
„Schmucke Dich, o liebe Seele” BWV 654
„Wir glauben” BWV 680
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Sonata D-dur, Wq 70/5
Allegro di molto, Adagio e mesto, Allegro
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Sarabanda z Partity skrzypcowej nr 1
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Concerto L’ Estro Armonico nr 5, RV 519
Allegro, Largo, Allegro
Jacques Ibert (1890-1962)
Fantasie
Geor Muffat (1653-1704)
Toccata VIII
Georgi Muschel (1909-1989)
Toccata

Daniel Zaretsky
ukończył studia w Konserwatorium Muzycznym w Leningradzie, w klasie fortepianu i organów oraz w Akademii Muzycznej w Helsinkach – z odznaczeniem – w klasie organów u prof. K. Jussila. Od 1988 roku koncertuje nie tylko w Europie: Niemcy, Szwajcaria, Austria, Włochy, Holandia, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Czechy, Słowacja, Izrael, USA, Ameryka Południowa. Brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez: G. Boveta, M.C. Alaina, L. Lohmanna, J. Laukvika, D. Rotha, J. Guillou, H. Vogela, M. Radulescu, H. Fagiusa, P. Kee. Jest laureatem nagród i wyróżnień na międzynarodowych konkursach organowych w Rosji, Niemczech, Włoszech, Finlandii. Nagrywa dla radia i telewizji wielu krajów, dokonuje także nagrań CD, jest jurorem konkursów organowych. Jest profesorem Uniwersytetu i Konserwatorium w Petersburgu oraz pierwszym organistą tamtejszej filharmonii.

Agnieszka Kaczmarek-Bialic jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie harfy B. Lutak-Modrinić (dyplom z odznaczeniem) oraz Hochschule für Musik we Freiburgu w Niemczech, gdzie studiowała pod kierunkiem Ursuli Holliger. Brała udział w wielu międzynarodowych kursach interpretacji muzyki harfowej prowadzonych przez: C. Michael, U. Holliger, S. McDonald oraz E. Szmyt. Była stypendystką fundacji Helene-Rosenberg-Stifftung we Freiburgu oraz Alfred-Toepfer-Stifftung w Hamburgu. Uczestniczyła w wielu Międzynarodowych Festiwalach Muzycznych, m.in. w Bratysławie (Melos Etos), Warszawie (Warszawska Jesień), Krakowie (Forum Młodych Kompozytorów, Niemiecko-Polskie Sympozjum Harfowe), Wrocławiu (Musica Polonica Nova), Bytomiu (Festiwal Muzyki Nowej), Katowicach (Międzynarodowy Festiwal Harfowy), Łańcucie (Muzyczny Festiwal w Łańcucie). Występowała jako solistka z Kammerorchester Freiburg, Kammerorchester Bad-Krozingen, Johannis Kantorei Frankfurt, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Filharmonią Śląską, Śląską Orkiestrą Kameralną. Dokonała wielu prawykonań utworów kameralnych i solowych, m.in.: J. Pertti, S. Montaque, A. Szymko, A. Szorenkov, W. Widłak, A. Konarski, S. Tesarowicz, P. Sarnecki, M. Kirkoff, J. Szymala. Od 2003 roku jest harfistką Filharmonii Śląskiej w Katowicach. Koncertuje jako solistka i kameralistka w Polsce oraz poza jej granicami.

Młodzi artyści
Absolwenci Międzyuczelnianego Instytutu Muzyki Kościelnej w Krakowie

Maria Cebula – organy
Józef Łukasz – organy
poniedziałek, 18 lipca 2016, godz. 19:00

program:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i fuga a-moll, BWV 543
„Wer nur den lieben Gott lasst walten” BWV 647
Charles-Marie Widor (1844-1937)
Meditation z I Symfonii c-moll, op. 13
Gordon Young (1919-1998)
Toccata z Suity Katedralnej
Dietrich Buxtehude (1637-1707)
Preludium in a Bux WV 158
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
„Vor deinen Thron tret’ich hiermit” BWV 668
Fantazja G-dur, BWV 572
Charles-Marie Widor (1844-1937)
Toccata z V Symfonii organowej f-moll, op. 42

Maria Cebula
w 2004 roku rozpoczęła naukę w Diecezjalnej Szkole Organistowskiej II stopnia w Gliwicach, w klasie organów mgr Brygidy Tomali. Podczas nauki pełniła funkcję organisty w kościele pw. Wniebowzięcia NMP w Gliwicach-Łabędach oraz akompaniowała chórowi parafii św. Gerarda oraz św. Anny w Gliwicach. W 2010 roku podjęła studia w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej w Krakowie w klasie organów dra Marka Wolaka. W 2013 roku otrzymała tytuł licencjata na tejże uczelni, a w 2016 roku uzyskała dyplom studiów magisterskich. Brała udział w wielu kursach mistrzowskich u wybitnych organistów polskich i zagranicznych. Koncertowała, m.in.: na IX i XI Dniach Muzyki Kościelnej w archidiecezji Krakowskiej w kościele pw. św. Floriana oraz św. Stanisława na Dąbiu, w kościele pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Bukowinie Tatrzańskiej, kościele pw. Wszystkich Świętych, św. Anny w Gliwicach, kościele św. Trójcy w Bytomiu. Podczas studiów angażowała się w działalność koła naukowego Congaudeant biorąc udział w licznych koncertach w Polsce i poza jej granicami. Należy do chóru Psalmodia prowadzonego przez dra hab. Włodzimierza Siedlika oraz Krakowskiego Chóru Żeńskiego, prowadzonego przez dr Katarzynę Śmiałkowską.

Józef Łukasz rozpoczął naukę muzyki w 2000 roku w Państwowej Szkole Muzycznej w Nowym Targu, w klasie fortepianu mgr Grażyny Święchowicz. W 2005 roku rozpoczął naukę w klasie organów mgr Tomasza Gronkowskiego. Od 2011 roku kontynuował naukę gry na organach w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej w Krakowie, w klasie organów dra Marka Wolaka. Dyplom studiów magisterskich uzyskał w 2016 roku. Koncertował w wielu kościołach archidiecezji krakowskiej, m.in.: w kościele pw. św. Floriana z okazji IX Dni Muzyki Kościelnej, w kościele pw. św. Anny, w kościele pw. św. Marcina oraz w kościele pw. św. Stanisława Biskupa Męczennika w ramach działalności w kole naukowym Congaudeant, w kościele pw. św. Katarzyny w Nowym Targu oraz w kościele pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Bukowinie Tatrzańskiej w ramach X Ferii z Muzyką Organową. Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych organistów z Polski i Europy. Jego działalność muzyczna nie ogranicza się tylko do gry na organach. Podczas studiów śpiewał w studenckim kwartecie na koncertach organizowanych przez Międzyuczelniany Instytut Muzyki Kościelnej. Należy do chóru Psalmodia oraz Krakowskiego Chóru Męskiego.

Wacław Golonka – organy
Dawid Biwo – bas
Maciej Lulek – skrzypce
poniedziałek, 25 lipca 2016, godz. 19:00

program:

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Preludium i fuga G-dur, BWV 541

Aria z Pasji Mateuszowej „Gerne will ich mich bequemen” BWV 244

Georg Friedrich Händel (1685-1759)

Sonata F-dur op. 1, nr 12

Adagio, Allegro, Largo, Allegro

Georg Friedrich Händel (1685-1759)

Aria Manoah z opery Samson pt. „How willing my paternal love” HWV 57

Feliks Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)

Sonata D-dur, op. 65

Andante, Andante con moto, Allegro maestoso

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Aria z Kantaty BWV 35 „Hier, in meines Vaters Stätte”

Marco Enrico Bossi (1861-1925)

Adagio

César Franck (1822-1890)

Panis Angelicus

Marian Sawa (1937-2005)

Obrazki taneczne
Wacław Golonka jest organistą, doktorem habilitowanym Akademii Muzycznej w Krakowie. Wykształcenie muzyczne otrzymał w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu w klasie prof. Hansa Haselböcka. Dyplomy ukończenia studiów w zakresie gry na organach otrzymał z wyróżnieniem. Jest laureatem konkursów organowych w Pradze (II nagroda), Norymberdze (III nagroda) i Pretorii, gdzie oprócz pierwszej nagrody otrzymał wyróżnienia. Występował w wielu europejskich katedrach – w Wiedniu, Chartres, Lozannie, salach koncertowych Filharmonii Narodowej w Warszawie, Berliner Philharmonie, Nottingam Albert Hall, Meistersingerhalle w Norymberdze, Cleveland Museum of Art, sali austriackiego radia ORF w Wiedniu, słowackiego radia w Bratysławie oraz wielokrotnie w sali B. Smetany w Pradze. W 1997 roku zagrał serię koncertów w USA, odbył także trzykrotnie tourneé po Republice Południowej Afryki występując w najważniejszych ośrodkach muzycznych kraju. Występował jako solista z orkiestrami Radio Philharmony Orchestra w Pretorii, z Filharmonią Bydgoską i Brneńską, praskim FOK, Concerto Avenna, Bielską Orkiestrą Kameralną, Cappelą Cracoviensis i Śląską Orkiestrą Kameralną. Z orkiestrą Concerto Avenna nagrał koncert organowy Pawła Łukaszewskiego. Nagranie znalazło się na płycie z kompozycjami autora koncertu, która otrzymała nagrodę Fryderyka w 2008 roku. Zrealizował wiele nagrań dla stacji telewizyjnych i radiowych. Nagrywał dla holenderskiego radia Hilversum, niemieckiego Bayerischer Rundfunk, austriackiego ORF, Radia Słowackiego oraz Czeskiej Telewizji. Jako kameralista współpracuje z wieloma artystami prezentując muzykę wszystkich epok i stylów. Szerokim polem jego działalności jest praca związana z organizacją festiwali muzycznych. Prowadził działalność dydaktyczną na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie, w akademiach muzycznych w Gdańsku, Poznaniu i Hochschule für Musik und Theater w Lipsku oraz kurs interpretacji muzyki organowej w kościele św. Tomasza w Lipsku.
Dawid Biwo jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest laureatem, m.in.: I nagrody w Konkursie im. M. Karłowicza w Krakowie, I nagrody w Konkursie im. L. Różyckiego w Gliwicach, nagrody specjalnej X Konkursu Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie – Muzycznego Forum Młodych 2010 pod patronatem Austriackiego Forum Kultury. Był finalistą Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Heraclei Darclée w Braili. Brał udział w wykonaniach dzieł: Pasja wg św. Mateusza, Magnificat, Wachet auf, ruft uns die Stimme J.S. Bacha, Brockes Passion, Hercules i Acis, Galatea e Polifemo G.F. Händla, Completorium G.G. Gorczyckiego, Pory roku J. Haydna, Requiem i Msza koronacyjna W.A. Mozarta. Na scenie zadebiutował w operze B. Galuppiego L’ amante di tutte w Warszawskiej Operze Kameralnej pod dyrekcją T. Karolaka. Występował w Operze Krakowskiej (jako Papageno w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta i Victor w Yermie P. Bowlesa) i Krakowskiej Auli Florianka (Fairy Queen H. Purcella). Współpracował i współpracuje jako solista z dyrygentami: M.J. Błaszczyk, J. Swoboda, J.T. Adamus, P. Przytocki, P. Esswood, A. Borzym i zespołami: Arte dei suonatori, Capella Cracoviensis, Ensamble Barocum, Risonanza, Il Giardino d’ Amore, Orkiestra Historyczna.

Maciej Lulek jest koncertmistrzem orkiestry Sinfonietta Cracovia, adiunktem Akademii Muzycznej w Krakowie. Współpracował jako solista lub kameralista z wieloma wybitnymi artystami: N. Marriner, P. Amoyal, L. Maazel, K. Penderecki, J. Dybał, J. Maksymiuk, A. Wit, M. Wengerov, J. Axelrod, V. Giergiev, G. Kremer, S. Goetzel, M. Maisky, P. Anderszewski, V. Spivakov, G. Zhyslin, J. Carreras, M. Lethiec, K. Kenner. Jest laureatem nagrody przemysłu fonograficznego Fryderyk 2006 oraz II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Współczesnej im. K. Pendereckiego w Krakowie w 2001 roku. Zapraszany jest regularnie do jury konkursów skrzypcowych. Prowadzi kursy i seminaria skrzypcowe dla młodzieży. W 2005 roku wykładał na University of Suwon w Korei Południowej. Współtworzy zespół Malawski Trio propagując głównie polską muzykę kameralną. Prawykonał, m.in. dedykowane mu utwory B. Schaeffera i A. Walacińskiego.

Witold Zalewski – organy
Edyta Fil – flet
Ekaterina Antokolskaya (Rosja) – wiolonczela
poniedziałek, 1 sierpnia 2016, godz. 19:00

program:
Feliks Nowowiejski (1877-1946)
IV Koncert organowy op. 56, nr 4
Maestoso Solenne. Allegro con spirito „Ks. Jan Bosco Święty”
Andantino scherzando „Św. Jan Bosco wśród młodzieży”
Finale „Rezurekcja w kościele Ks. Salezjanów w Krakowie”
Daniele Zannettivich (1950*)
Arie Hiszpańskiego Renesansu na flet altowy i wiolonczelę
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Allamande z Suity na wiolonczele solo nr 5, c-moll
Antonio Vivaldi (1678-1741)
„La notte” – Concerto in g-moll na flet i wiolonczelę RV 439
Largo, Presto, Largo, Presto, Largo, Allegro
César Franck (1822-1890)
Preludium, fuga i wariacje h-moll
Joseph Bodin de Boismortier (1689-1755)
Sonata V na flet altowy i wiolonczelę
Moderement, Allemande. Goyment, Gracieusement, Legerement
Louis Vierne (1870-1937)
Carillon de Westminster

Witold Zalewski ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie organów prof. Jana Jargonia. Od 1995 roku pełni funkcję I organisty w Królewskiej Katedrze na Wawelu. Jako solista koncertuje regularnie na najważniejszych festiwalach w kraju i za granicą. Wystąpił, m.in.: w katedrze św. Patryka na Manhattanie w Nowym Jorku, katedrze Notre-Dame w Paryżu, Tokio Metropolitan Art Space, Nativity Church w Betlejem oraz w Buenos Aires, Montevideo, Rio de Janeiro, Toronto, Jerozolimie, Irkucku, Istambule i Moskwie. Jest wykładowcą w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej w Krakowie, gdzie prowadzi zajęcia z praktyki liturgicznej oraz organów. Od 1998 roku jest członkiem Komisji Muzyki Kościelnej Kurii Metropolitalnej w Krakowie. W czasie pielgrzymek papieskich pełnił rolę organisty. Zajmuje się propagowaniem muzyki organowej poprzez współorganizowanie wielu festiwali i koncertów. W 2011 roku został wyróżniony przez papieża Benedykta XVI odznaczeniem „Pro eclesia et Pontifice”.

Edyta Fil ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. E. Dastych-­ Szwarc w 1999 roku. W 2004 roku ukończyła studia podyplomowe w Conservatoire National de Region de Strasbourg we Francji w klasie fletu Mario Caroli i Clair Gentilhome oraz klasę muzyki kameralnej u Kreig Goodman. Doskonaliła swoją technikę wykonawczą biorąc udział w master­ classes u wielu znakomitych pedagogów: J. Baker, S. Milan, P.L. Graff, S. Cherier, Ph. Bernold, P. Maisen, A. Adorian, B. Fromange, G. Bakstresser. Jest laureatką II miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych Drewnianych w Olsztynie (1992) oraz na Międzynarodowych Konkursach Muzyki Kameralnej: w Castel­ Fidardo we Włoszech (1995), IV nagrody w Klingenthal w Niemczech. Jest solistką Filharmonii w Moskwie i zespołu muzyki współczesnej Galeria Aktualnej Muzyki GAM­-ensemble. Jako solistka występowała z Rosyjską Kameralną Orkiestrą (Kursk 2011, 2012), Kameralną Orkiestrą Wremiena Goda (Moskwa 2010, 2011, 2012, 2016), Orkiestrą Polskiego Radia pod batutą W. Rajskiego (Warszawa 2000). Prowadziła master class oraz koncertowała w Rachmaninowskim Zale Moskiewskiego Konserwatorium (2009), na Festiwalach: Drugoje Prostranstwo w Moskiewskiej Filharmonii (2010, 2012, 2014), Moskiewska Jesień, Wozwraszczenie (Moskwa 2008), Alternatywa 20 (Moskwa 2006), Laboratorium (Warszawa 2005). Występowała również w Austrii, Chorwacji, Hiszpanii, Francji, Litwie, Łotwie, Ukrainie, Maroko i Szwajcarii.

Ekaterina Antokolskaya ukończyła moskiewską średnią szkołę im. Gniesinych w klasie T. Prochorowej, Moskiewskie Konserwatorium im. P. Czajkowskiego w klasie D. Szapowałowa. Doskonaliła swoją technikę na kursach mistrzowskich u: A. Bilsma, A. Kniaziewa, W. Birina, R. Sapożnikowa. Jako solistka występowała z kameralną orkiestrą Moskiewskiej Państwowej Kapeli im. Czajkowskiego oraz z Orkiestrą Kameralną Rosyjska Kamerata. Występuje w Państwowej Akademickiej Symfonicznej Orkiestrze Rosji. Współpracowała z dyrygentami: G. Rożdiestwienski, M. Roztropowicz, W. Polanski. Jest solistką zespołu muzyki współczesnej Galeria Aktualnej Muzyki GAM-ensemble, laureatką międzynarodowych konkursów zespołów kameralnych i festiwali: Sztuka XXI wieku (2009 – I miejsce), IX Międzynarodowego Festiwalu Musica Classica (2011, 2014 – II miejsce), II Bachowskiego Festiwalu Od Bożego narodzenia do Bożego narodzenia, Festiwalu Ars longa (2011), Międzynarodowego Festiwalu Moskiewska Jesień (2012, 2014), Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Inna przestrzeń (2012). Jako solistka i kameralistka występowała w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Maroko, Chinach, Korei Południowej.

Najnowsze realizacje wideo