polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Nowe ronda na drogach wojewódzkich mają być czasowo uruchomione dla ruchu w obu kierunkach. Fot. GDDKiA
W oświęcimskim magistracie odbyło się kolejne spotkanie samorządowców z wykonawcą i administratorami dróg. W rozmowie uczestniczyli Janusz Chwierut, prezydent Oświęcimia, Andrzej Skrzypiński, starosta oświęcimski, kierownicy kontraktu, przedstawiciele Budimexu, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich (ZDW) w Krakowie.
„Tematem był postęp prac. Uczestnicy rozmawiali o utrudnieniach i problemach wynikających z zakresu inwestycji. Wiele uwagi zajęły też kwestie związane z bieżącym utrzymaniem porządku na budowie, co dla osób mieszkających w tym rejonie jest bardzo istotne” – relacjonuje Katarzyna Kwiecień, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Oświęcimia.
Wykonawca przyznał, że listopadowe opady śniegu były dla niego sporym utrudnieniem, a niektóre działania trzeba było przesunąć w czasie. Aktualny odwrót zimy Budimex wykorzystuje na przyspieszenie prac na rondach na drogach wojewódzkich (DW). Mowa o nowo wybudowanych skrzyżowaniach z ruchem okrężnym na traktach nr 933, biegnącym z Oświęcimia w stronę Brzeszcz, i 948, łączącym stolicę powiatu z Kętami.
Na kilka dni przed świętami drogowcy pozwolą jeździć nimi w obu kierunkach, ale organizacja ruchu będzie tymczasowa. Budowniczy wrócą bowiem na te elementy budowy w przyszłym roku. Ponadto na czas zimy zlikwidują ruch wahadłowy.
„Na drodze wojewódzkiej 933 prowadzone są roboty bitumiczne, następnie wykonane zostaną prace wykończeniowe. 19 grudnia ruch na drodze będzie dwukierunkowy. Wrócimy tam w przyszłym roku z pewnymi robotami, które zakończymy do końca kwietnia” – informuje Paweł Darowski, kierownik budowy.
Intensywnie prowadzone prace pozwolą na jazdę po rondzie na DW 948 od 22 grudnia. Najpierw jedna drogowcy muszą zlikwidować skarpę na ulicy Jagiełły, co jesz zadaniem czasochłonnym i skomplikowanym technicznie.
Jak już informowaliśmy na łamach Faktów Oświęcim (TUTAJ), inwestor, czyli GDDKiA wspólnie z wykonawcą zdecydowali się poprowadzić roboty nocne z piątku na sobotę (15/16 grudnia).
„Dla mieszkańców z pobliskich domów wiąże się z to ze sporymi uciążliwościami. Prace z uwagi na niekorzystne warunki mogą przedłużyć się również na niedzielę. Ruch na drodze w tym czasie będzie sterowany ręcznie” – oznajmia Katarzyna Kwiecień.
Jak zapewnił Paweł Darowski z Budimexu, budowa trzeciego ronda przy ulicy Zatorskiej, mostu na Sole i tunelu pod torami kolejowymi na granicy Oświęcimia i Pław, przebiega zgodnie z planem. Drogowcy zwracają jednak uwagę, że były problemy przy pracach z związanych z powstawaniem przeprawy przez rzekę. Dwukrotnie wysoki stan wody zatrzymywał roboty.
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole i połączeniem do drogi S 1 rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. Obejmuje budowę trzech mostów na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunelu pod torami w ciągu ulicy Ostatni Etap.
„Na miejskim etapie jej przebiegu budowane są trzy ronda na drodze wojewódzkiej 948 i 933 oraz przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, ułatwiający zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora” – przypomina rzecznik prasowa oświęcimskiego magistratu.