Zapłaciła fałszywy rachunek za prąd

Paweł Wodniak  |   Fakty  |   26 maja 2022 15:39
Udostępnij

640 złotych straciła oświęcimianka, która otrzymała i opłaciła sfałszowany rachunek za prąd. Policjanci ostrzegają przed fałszywymi linkami.

42-latka dostała od oszusta podającego się za dostawcę energii elektrycznej wiadomość sms. Wynikało z niej, że jeśli nie ureguluje niedopłaty, firma energetyczna odetnie jej prąd. Sms zawierał link do bankowości elektronicznej.

„Pokrzywdzona chcąc szybko uregulować płatność skorzystała z przesłanego linku, który prowadził do wyboru banku,  a następnie do logowania się na indywidualnym koncie. Była to jednak fałszywa strona banku. Kobieta zalogowała się wpisując swój login i hasło dane do bankowości elektronicznej. Kilka dni później zorientowała się, że z konta zniknęło jej 640 złotych” – relacjonuje aspirant sztabowa Małgorzata Jurecka, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji (KPP) w Oświęcimiu.

Oświęcimscy kryminalni prowadzą dochodzenie, którego celem jest namierzenie i zatrzymanie oszusta.

Policja ostrzega

Jeśli  otrzymasz  podobną wiadomość, że aby uregulować płatność masz jedynie kliknąć w podesłany esemesem  link  do bankowości elektronicznej, to możesz mieć pewność, że to oszustwo. Nie klikaj w podesłany link, nie podaj loginu i hasła. Jeśli jednak dane zostały wpisane przerwij transakcję i natychmiast skontaktuj się ze swoim bankiem. Zablokuj transakcję, a następnie zmień hasło do bankowości elektronicznej.

Natomiast, aby sprawdzić czy płatności są uregulowane najlepiej osobiście lub telefonicznie skontaktować się ze swoim dostawcą prądu czy gazu.
Każda osoba może również pomóc w walce z oszustami. Wystarczy przekazać to ostrzeżenie swojej rodzinie oraz znajomym. Dzięki temu w porę zorientują się o próbie oszustwa i nie stracą pieniędzy. Działajmy razem.

 

Najnowsze realizacje wideo