Ponad dwa miesiące pracy, 100 godzin nauki oraz dwunastu wytrwałych uczniów szkół ponadpodstawowych. Tak powstała aplikacja Miejsca Pamięci.

Aplikacja mobilna powstała na podstawie publikacji Andrzeja Strzeleckiego „Topografia Pamięci” wydanej przez muzeum. Aplikacja czeka teraz na opublikowanie w App Store i Google Play. W spotkaniu dotyczącym podsumowania aplikacji wzięli udział – oprócz twórców i władz samorządowych Andrzej Strzelecki, autor publikacji „Topografia Pamięci.

 

 

„Przygotowaliśmy program, który nie jest projektem jednorazowym, będziemy chcieli ją rozwijać już od początku przyszłego roku. Z tego miejsca zapraszam cały zespół, a także wszystkich chętnych, wasze koleżanki i kolegów, do udziału w projekcie, do którego wprowadzimy m.in. interaktywność” – zwracała się do uczniów Dorota Mleczko, dyrektor Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej

Ideą projektu było zainteresowanie młodzieży lokalną historią połączoną z nowoczesną technologią. Do pracy nad aplikacją zgłosiło się trzynastu uczniów (wytrwało 12) z: Powiatowego Zespołu nr 2 Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego i Technicznych w Oświęcimiu: Jakub Gałuszka, Jakub Joniec, Mateusz Kania, Krystian Korbel, Dawid Spisak, Julia Chmura, Kamil Rybarski; z Powiatowego Centrum Kształcenia Technicznego i Branżowego w Oświęcimiu: Krzysztof Diaczek, Andrzej Likus; z Powiatowego Zespołu nr 6 Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Brzeszczach – Dominika Mińkowska, Justyna Wilk; oraz z Liceum Ogólnokształcącego im. St. Konarskiego w Oświęcimiu: Adam Romański.

 

„Jesteśmy pod wrażeniem pasji i zaangażowania uczestników w cały projekt. Trzeba podkreślić fakt, że całość prac wykonywana była poza godzinami lekcyjnymi. Oczywiście, swój prywatny czas mogli wykorzystać w inny, dowolny sposób, a jednak poświęcili ponad 100 godzin, aby stworzyć aplikację. Przy jej tworzeniu przeszliśmy przez etapy: projektowania, prototypowania i programowania. Dzięki temu uczniowie zdobyli solidną dawkę wiedzy, z której z pewnością skorzystają chcąc dalej rozwijać się w tym kierunku” – mówi Marcin Magiera, koordynator projektu.

Komisja konkursowa po obradach postanowiła nagrodzić za wyjątkowe zaangażowanie, ilość pracy, poświęcony czas, systematyczność, pomysłowość – trzyosobowy zespól w składzie: Julia Chmura, Jakub Gałuszka, Krystian Korbel z Powiatowego Zespołu nr 2 w Oświęcimiu.

Uczniowie otrzymali roczny abonament do bazy szkoleń oraz kursów video z technologii m.in.: grafika i interfejsy, fotografia, programowanie aplikacji i stron, marketing i biznes. Ponadto komisja postanowiła również wyróżnić zespół dwóch osób w składzie: Jakub Joniec i Mateusz Kania także z Powiatowego Zespołu nr 2 w Oświęcimiu.

Gotowa aplikacja w najbliższym czasie będzie do pobrania za darmo w App Store i Google Play.