Kolej przywraca pociągi Oświęcim – Czechowice

Redakcja eFO  |   Fakty,Turystyka  |   24 stycznia 2019 19:37
Udostępnij

Wracają codzienne pociągi z Oświęcimia, przez Brzeszcze do Czechowic-Dziedzic. Proponowany rozkład pociągów jest już gotowy.

Pociągi mają nie kończyć swojego biegu w Oświęcimiu lecz jechać dalej, bezpośrednio do Trzebini i Krakowa Głównego.

Konsultacje społeczne

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zaprasza do konsultacji społecznych. Każdy może się podzielić uwagami i propozycjami do opracowanego projektu. 

„Wnioski z konsultacji wykorzystamy do uzgodnień z województwem śląskim, współorganizatorem przewozów na tej linii” – informuje Filip Szatanik, kierownik biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Konsultacje posłużą ponadto do opracowania ostatecznej wersji rozkładu jazdy pod kątem możliwości zarządcy infrastruktury, spółki PKP PLK S.A.

„Wszystkich zainteresowanych prosimy o przesłanie wniosków do 30 stycznia w formie elektronicznej na adres kolej@umwm.pl z dopiskiem Konsultacje rozkładu jazdy” – dodaje Filip Szatanik.

Batalia stowarzyszenia na rzecz Gminy Brzeszcze BRZOST

„Niezwykle cieszy fakt, że kilkuletnia batalia z władzami Województwa Małopolskiego dobiega końca – mówi Dawid Szczepański, społecznik, Prezes Stowarzyszenia na rzecz Gminy Brzeszcze BRZOST w Brzeszczach i radny miejski w Brzeszczach – „Oczekiwaniami mieszkańców były codzienne połączenia kolejowe z Czechowic do Krakowa przez Brzeszcze. 

Dawid Szczepański twierdzi, że wielu brzeszczan wskazywało, że kursujące do 2015 roku pociągi z Czechowic do Katowic przez Oświęcim nie spełniały swojej roli, a ich rozkomunikowanie na stacjach w Oświęcimiu i Czechowicach z innymi pociągami skutecznie zniechęciło podróżnych do korzystania z kolei.

Proponowany rozkład jazdy pociągów:

„Przedstawiony przez UMWM projekt rozkładu jazdy pokrywa się z naszą propozycją z sierpnia ubiegłego roku, kiedy wnioskowaliśmy o uruchomienie pociągów jako alternatywy dla zlikwidowanych busów z Oświęcimia do Czechowic, a także uwzględnia pociąg, odjeżdżający z Czechowic po godz. 22. To całkowite spełnienie, kierowanych przez nas od ponad trzech lat postulatów” – wyjaśnia prezes BRZOST.

Społecznik dodaje także, że uruchomiony w 2017 roku studencki pociąg z Krakowa do Czechowic jest doskonałym przykładem, że nawet na najbardziej zdegradowane linie kolejowe jest popyt pasażerów, jeśli tylko dobrze skonstruowany jest rozkład jazdy.

Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace budowlane, związane z modernizacją linii kolejowej nr 93 na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Za dwa lata, w roku 2021, pociągi pokonywać będą niewiele ponad 20-kilometrowy odcinek z prędkością 120 km/godz.

 

Najnowsze realizacje wideo

Komentarze
  • 24 stycznia 2019 21:46

    hotin

    PiSowski Urząd Marszałkowski wie najlepiej,co ludziom jest potrzebne i przywraca normalność,której pozbawił dużej części społeczeństwa ówczesny Marszałek Wojewódzki pan. Marek Sowa z Platformy Obywatelskiej, .N i ponownie teraz PO. likwidując te połączenie. Dziękujemy!


Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.

Więcej informacji w regulaminie komentarzy.