Sprawdź czy masz PESEL w CEIDG

Paweł Wodniak  |   Fakty  |   18 maja 2018 12:07
Udostępnij

Ostatni dzwonek na dokonanie formalności. Przedsiębiorco, sprawdź czy twój wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zawiera numer PESEL.

Wpis do CEIDG należy uzupełnić do 19 maja. Po tym czasie wpisy bez peselu zostaną automatycznie z urzędu wykreślone z bazy.

W Oświęcimiu weryfikacji nr PESEL przedsiębiorca może dokonać osobiście w Wydziale Spraw Obywatelskich miejscowego magistratu przy ulicy Solskiego w pokoju 15, dzisiaj do godziny 14.

Z kolei, w sobotę, 19 maja urząd uruchamia dyżur telefoniczny. W godzinach od 8 do 12 pod numerami telefonów: 33 84 29 315 i 33 84 29 306 przedsiębiorcy będą mogli zweryfikować nr PESEL we wpisie w CEIDG.

Poniżej zamieszczamy komunikat Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.

Jeśli Twoja firma była założona przed 1 stycznia 2012 roku i została przeniesiona do CEIDG z gminnej ewidencji – upewnij się, że na wpisie znajduje się numer PESEL. Jeśli go na nim nie ma i nie uzupełnisz go do 19 maja 2018 roku – wpis będzie podlegał wykreśleniu z urzędu.

Jak sprawdzić, czy PESEL jest na wpisie?

1. Znajdź swój wpis w bazie przedsiębiorców i zobacz w historii wpisu, czy składałeś jakieś wnioski po 1 stycznia 2012 roku. Jeśli tak – już uzupełniłeś PESEL i nie musisz nic robić.

2. Jeżeli nie składałeś wniosków po 1 stycznia 2012 roku, znajdź swój wpis w bazie przedsiębiorców i zobacz, czy pod statusem działalności jest informacja „wpis nie przeszedł weryfikacji, przyczyna: braku numeru PESEL”. Jeśli jest – udaj się do dowolnego urzędu gminy, żeby uzupełnić dane.

3. Nie możesz znaleźć wpisu lub nie składałeś żadnych wniosków przez CEIDG? Udaj się do dowolnego urzędu gminy, gdzie urzędnik odnajdzie Twój wpis i sprawdzi, czy jest na nim PESEL. Jeśli go nie ma – od razu przyjmie od Ciebie wniosek o zmianę, na którym uzupełnisz brakujące dane.

Co jeśli nie zdążysz uzupełnić numeru PESEL do 19 maja 2018 r. i wpis zostanie wykreślony z urzędu? Będziesz mógł wystąpić do Ministra Przedsiębiorczości i Technologii o przywrócenie wpisu i umieszczenie na nim brakujących danych. Pismo będzie trzeba przesłać do Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii na adres sekretariatDMP@mpit.gov.pl lub pocztą tradycyjną na adres: Plac Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa.”

UWAGA! Wszelkie czynności związane z wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – prowadzonej przez Ministra Przedsiębiorczości i Technologii są bezpłatne.

Do wszystkich przypadków oferowania wpisu do rejestru przedsiębiorców za opłatą należy podchodzić ze szczególną ostrożnością gdyż są to oferty komercyjne.