polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Eryk Goczał, najmłodszy zwycięzca Rajdu Dakar 2023 w historii. Fot. Archiwum / Energylandia Rally Team
Powodem dyskwalifikacji jest w obu przypadkach użycie elementów sprzęgła stworzonych z karbonu.
Przedstawiciele Energylandia Rally Team tłumaczą, że konstrukcja pojazdu nie miała wpływu na jego osiągi, a zespół dokładnie przestudiował regulamin wyścigu.
„Energylandia Rally Team otrzymała zapewnienie osób technicznych związanych z organizatorami, że elementy sprzęgła stworzone z karbonu są dozwolone, w szczególności jako niedające jakichkolwiek przewag ani wpływu na wydajność pojazdu. Podkreślamy, że taka konstrukcja nie miała wpływu na osiągi pojazdu” – oświadczył zespół Goczałów.
Decyzja o dyskwalifikacji została podjęta po weryfikacji sprzęgieł w samochodach obu kierowców. Zespół Goczałów sugeruje, że ta weryfikacja mogła być wykonana na zlecenie jednego z pozostałych teamów z zamiarem eliminacji kluczowych zawodników z rajdu.
Mimo dominacji Goczałów, tylko załoga Marka Goczała zyskała zgodę na kontynuację rajdu. Przed rozpoczęciem 48-godzinnego etapu, delegat techniczny FIA oraz koordynator techniczny ASO stwierdzili, że pojazd zespołu Energylandia Rally Team nie spełnia norm technicznych.
Jadący na 30. pozycji Marek Goczał i Maciej Marton pozostaną w zawodach, ponieważ ich pojazd nie wykazał żadnych uchybień po dokładnej kontroli przed startem etapu.
Załogi Energylandia Rally Team triumfują na prologu rajdu Dakar. Rusza #Dakar2024#ErykGoczał pic.twitter.com/tYJWgnGHGW — Fakty Oświęcim (@FaktyOswiecim) January 5, 2024
Załogi Energylandia Rally Team triumfują na prologu rajdu Dakar. Rusza #Dakar2024#ErykGoczał pic.twitter.com/tYJWgnGHGW
— Fakty Oświęcim (@FaktyOswiecim) January 5, 2024