Stracił pond 20 tysięcy przy transakcji internetowej

Paweł Wodniak  |   Fakty,Na sygnale  |   4 czerwca 2024 12:28
Udostępnij

34-latek z Oświęcimia chciał sprzedać opony przez portal internetowy. Transakcja obróciła się przeciwko niemu. oszust wyłudził 21 tysięcy złotych.

Mężczyzna wystawił komplet ogumienia na popularnym portalu społecznościowym. Szybko znalazł się kontrahent. Zainteresowany kupiec poprosił, by sprzedawca, w celu potwierdzenia otrzymania pieniędzy za opony, kliknął w link.

„34- latek chcąc szybko otrzymać pieniądze zgodził się na takie warunki transakcji. Skorzystał z przesłanego linku, który prowadził do fałszywej strony banku. Zalogował się wpisując swoje dane do bankowości elektronicznej (hasła, loginy). Kilka chwil później zauważył, że z jego konta zniknęło 21 tysięcy złotych” – relacjonuje aspirant sztabowa Małgorzata Jurecka, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji (KPP) w Oświęcimiu.

Policja ostrzega

Policjanci, mając na celu przeciwdziałanie kolejnym tego typu oszustwom, apelują do internautów o wyjątkową ostrożność podczas dokonywania sprzedaży oraz zakupów za pośrednictwem sieci internetowej. Jeśli ktoś podczas transakcji internetowej sprzedaży lub kupna przekonuje Cię, że by otrzymać lub uregulować płatność masz jedynie kliknąć w podesłany link to możesz mieć pewność, że korespondujesz z oszustem.

Zamiast kliknąć w link i podać hasło, login, dane osobowe, dane do karty kredytowej,  przerwij transakcję i skontaktuj się ze swoim bankiem. W innym przypadku już wkrótce stracisz oszczędności zgromadzone na Twoim koncie.

Każdy internauta świadomy zagrożenia, może także pomóc w walce z oszustami. Wystarczy przekazać to ostrzeżenie swojej rodzinie i znajomym, dzięki temu w porę zorientują się o próbie oszustwa i nie stracą pieniędzy.