OŚWIĘCIM. Czy w szkole nocą straszy?

Paweł Wodniak  |   Fakty  |   27 listopada 2009 21:03
Udostępnij
Przed snem nie tylko w domu, ale i w szkole trzeba umyć zęby.

Uczniowie klas czwartych Szkoły Podstawowej nr 11 w Oświęcimiu postanowili sprawdzić, czy nocą w szkole straszy. W ?Jedenastce? specjalnie dla nich przygotowano nocną zmianę.

Dzieciaki po lekcjach, odrobieniu lekcji i objedzie powróciły w progi szkoły ze śpiworami i przyborami toaletowymi. Na minach niektórych malowała się nutka niepewności i pytanie – co to będzie?

Nauczyciele przygotowali dla czwartoklasistów zabawy integracyjne, by scalić społeczności wszystkich klas IV.

– Bo jak na przykład ułożyć wylosowany napis, mając do dyspozycji tylko swoje ciała? Przy szybkim podejmowaniu takich decyzji znikają bariery czy antypatie. Aby wykonać zadanie, konieczna jest współpraca. Więzi rodziły się i umacniały same – mówi Zdzisława Rosiek, jedna z nauczycielek przygotowujących Nockę w szkole.

Uczniowie przygotowywali rymowanki i plakaty promujące nocna akcję. Po tym czekała ich niespodzianka. Czworo starszych kolegów z klasy VI b przeprowadziło przyspieszony kurs tańca belgijskiego.

Podczas zabawy na sali gimnastycznej.

– Nowo poznany taniec okazał się zresztą główną atrakcją dyskoteki, która była ukoronowaniem tego wieczoru. Nie trzeba było zasłaniać okien, a tańce mogły trwać nieco dłużej niż na tradycyjnych dyskotekach. W tej sytuacji kolacja i wieczorna toaleta odbyły się w ekspresowym tempie, gdyż każdy czwartoklasista marzył już tylko o tym, aby się położyć. Rolę przytulnej sypialni spełniała sala gimnastyczna – relacjonuje Zdzisława Rosiek.

Imprezę przygotowały Danuta Golonka i Jolanta Drabczyk, które są pedagogami szkolnymi oraz nauczycielki Zdzisława Rosiek i Małgorzata Gawron. Celem ?nocki? jest jest integracja środowiska uczniowskiego i pokazanie szkoły od innej, mniej oficjalnej strony.

– Przyjazne, pozytywne nastawienie to połowa sukcesu. Szczególnie w przypadku uczniów klas czwartych, którzy od września rozpoczęli nowy etap edukacji i borykają się z trudnościami związanymi ze zmianą wymagań, niezbędne są rozmaite działania, które zminimalizują lęk, stres czy inne bariery utrudniające dziecku odnalezienie się w nowej sytuacji – tłumaczy Rosiek.

Wieczorem wszyscy zapadli w głęboki sen. Zdjęcia SP nr 11.

Najnowsze realizacje wideo