polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Fakty z powiatu: Przegląd najważniejszych wydarzeń – FILM
Kobieta padła ofiarą oszustwa podczas sprzedaży odzieży na popularnym portalu społecznościowym.
Wczoraj, 19 czerwca, pokrzywdzona zgłosiła się do komisariatu, informując o oszustwie. Z relacji kobiety wynikało, że wystawiła do sprzedaży odzież na jednym z popularnych portali społecznościowych.
„Bardzo szybko skontaktowała się z nią osoba zainteresowana zakupem. Oszust wskazał, że dokona rezerwacji przedmiotu i chce zapłacić za pośrednictwem portalu ogłoszeniowego. W celu dalszej korespondencji wymienili się adresami mailowymi” – relacjonuje aspirant sztabowa Małgorzata Jurecka, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji (KPP) w Oświęcimiu.
Pokrzywdzona otrzymała wiadomość e-mail, rzekomo z portalu ogłoszeniowego, zawierającą link do weryfikacji danych. Kobieta, przekonana o autentyczności wiadomości, podała swoje dane osobowe oraz dane karty kredytowej.
Po chwili skontaktowała się z nią osoba podająca się za pracownika portalu, która nakłoniła ją do zaakceptowania przelewu BLIK. Po wykonaniu tej czynności z konta kobiety zniknęło ponad 25 500 złotych.
Policjanci apelują do internautów o wyjątkową ostrożność podczas dokonywania sprzedaży i zakupów online.
„Jeśli ktoś podczas transakcji przekonuje Cię do kliknięcia w link i podania danych osobowych lub danych do karty kredytowej, możesz mieć pewność, że masz do czynienia z oszustem” – tłumaczy rzeczniczka KPP.
W takiej sytuacji należy przerwać transakcję i skontaktować się ze swoim bankiem, aby uniknąć utraty oszczędności.
Każdy internauta świadomy zagrożenia może pomóc w walce z oszustami. Przekaż to ostrzeżenie swojej rodzinie i znajomym, aby również byli ostrożni i nie padli ofiarą podobnych oszustw.
„Tylko wspólne działania mogą skutecznie przeciwdziałać tego typu przestępstwom” – dodaje policjantka.