polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
W kolejnych miejscowościach na linii kolejowej nr 94 powstały nowe perony. Fot. PKP PLK
Na tę trasę każdego dnia wyjeżdża 19 par pociągów Kolei Małopolskich. Pierwszy z Oświęcimia do Krakowa o godzinie 3.59, a ostatni o 22.25. Z kolei pierwszy skład ze stolicy Małopolski do grodu nad Sołą przyjeżdża 23 minuty po północy, a ostatni o godz. 23.33. Podróż do Krakowa Głównego przez stację w Skawinie trwa około półtorej godziny i kosztuje 18 złotych. Dla porównania przejazd Kolejami Małopolskimi przez Chrzanów i Trzebinię trwa 60-70 minut i kosztuje 15 złotych.
Liczba podróżnych, jeżdżących regularnie pociągami na trasie Oświęcim – Skawiną – Kraków sukcesywnie rośnie.
Ostatnie prace na linii nr 94 to oczyszczenie i wzmocnienie nawierzchni torów, a także poprawa ułożenia szyn na odcinku pomiędzy Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą oraz nowe perony na przystankach kolejowych w Zelczynie i Jaśkowicach.
„Perony są wyższe niż dotychczas, dzięki czemu podróżni łatwiej wsiadają do pociągów. Pojawiły się na nich nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Po zmroku oświetlają je latarnie pracujące w technologii LED. Dzięki podjazdom i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze z peronów mogą korzystać osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” – wylicza Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK.
Inwestycja kosztowała ponad 14 milionów złotych. W jej ramach powstał też parking dla samochodów i zadaszona wiata dla rowerów przy przystanku w Jaśkowicach.
Wcześniej, ale już w tym roku, inwestor na linii kolejowej łączącej Kraków ze Skawiną i Oświęcimiem wyremontował perony na przystanku Spytkowice Kępki i tory na stacjach Dwory oraz Przeciszów. Dzięki wymianie torów i części obiektów inżynierskich w sąsiedztwie Spytkowic wzrosła prędkość pociągów.
Dotychczas na poprawę warunków podróży między Krakowem a Oświęcimiem na linii kolejowej nr 94 PKP PLK wydały prawie 400 m milionów złotych. W tej kwocie mieści się m.in. zbudowanie całkiem nowego przystanku Zator Park Rozrywki.