polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
42-latka dostała od oszusta podającego się za dostawcę energii elektrycznej wiadomość sms. Wynikało z niej, że jeśli nie ureguluje niedopłaty, firma energetyczna odetnie jej prąd. Sms zawierał link do bankowości elektronicznej.
„Pokrzywdzona chcąc szybko uregulować płatność skorzystała z przesłanego linku, który prowadził do wyboru banku, a następnie do logowania się na indywidualnym koncie. Była to jednak fałszywa strona banku. Kobieta zalogowała się wpisując swój login i hasło dane do bankowości elektronicznej. Kilka dni później zorientowała się, że z konta zniknęło jej 640 złotych” – relacjonuje aspirant sztabowa Małgorzata Jurecka, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji (KPP) w Oświęcimiu.
Oświęcimscy kryminalni prowadzą dochodzenie, którego celem jest namierzenie i zatrzymanie oszusta.
Jeśli otrzymasz podobną wiadomość, że aby uregulować płatność masz jedynie kliknąć w podesłany esemesem link do bankowości elektronicznej, to możesz mieć pewność, że to oszustwo. Nie klikaj w podesłany link, nie podaj loginu i hasła. Jeśli jednak dane zostały wpisane przerwij transakcję i natychmiast skontaktuj się ze swoim bankiem. Zablokuj transakcję, a następnie zmień hasło do bankowości elektronicznej.