polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Fakty z powiatu: Przegląd najważniejszych wydarzeń – FILM
Trwa budowa nowych peronów na stacji kolejowej w Oświęcimiu. Fot. Paweł Wodniak
Inwestycję, która ma skrócić czas przejazdu pociągiem i poprawić komfort pasażerów, prowadzi spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK).
„Na stacji Oświęcim jesienią podróżni skorzystają z nowych peronów. Zamontowane będą wiaty i ławki. Przewidzieliśmy tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Istotnym udogodnieniem dla podróżnych będą windy przy wejściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Trasa pod torami zapewni dostęp do peronów i lepszą komunikację z dwóch stron miasta. Przejście o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo” – mówi Dorota Szalacha, rzecznik prasowa PLK.
Modernizacja na oświęcimskiej stacji obejmuje m.in. perony, przejście podziemne i 11 torów. Pracownicy przygotowali już konstrukcje podstawowe dwóch nowych peronów. Widać także fundamenty wiat. Trwa budowa kolejnych elementów przejścia podziemnego.
„Prace obejmują również tory i odwodnienie, sieć trakcyjną oraz obiekty inżynieryjne i drogi w obrębie stacji. W obszarze bezpieczeństwa zakres prac dotyczy urządzeń telekomunikacyjnych i sterowania ruchem kolejowym. Kończy się budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego” – kontynuuje Dorota Szalacha.
Na trasie nr 93 postały już nowe perony na stacjach i przystankach kolejowych m.in. w Chrzanowie, Chełmku, Gorzowie, Brzeszczach Jawiszowicach, Jawiszowicach Jaźniku, Kaniowie i Dankowicach. Obiekty są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Inwestycje PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice wchodzą w skład projektu, wartego ponad 800 mln zł netto „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”. Dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej wynosi 686 mln zł netto. Całość ma się zakończyć w IV kwartale 2023 roku.