polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad musiała znaleźć wyjście awaryjne po tym, jak uprawomocnił się wyrok Krajowej Izby Odwoławczej po proteście jednego z odrzuconych oferentów. Sprawę unieważnienia przetargu przypominamy pod niniejszym artykułem.
„Do konsorcjum firm Porr i Mota-Engil Central Europe wysłaliśmy zaproszenie do udziału w negocjacjach. Rozmowy będą dotyczyć możliwości udzielenia zamówienia z wolnej ręki na budowę fragmentu S1, pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia, który sąsiaduje z realizowanym przez konsorcjum odcinkiem S1 Oświęcim – Dankowice. Sprawne przeprowadzenie negocjacji pozwoliłoby podpisać umowę jeszcze w II kwartale bieżącego roku” – informuje GDDKiA
Negocjacje dotyczą zaprojektowania i budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi głównej ruchu przyspieszonego o długości ok. 2 km, drogi klasy zbiorczej pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia o długości ok. 2 km, węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich.
„To umożliwi skomunikowanie nowej drogi S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi DK44. Negocjacje będą również dotyczyły czasu uzyskania przejezdności w zakresie trasy głównej S1 oraz obwodnicy Bierunia w ciągu DK44” – podaje generalna dyrekcja.
Na środkowy odcinek pomiędzy Oświęcimiem a Dankowicami i odcinek południowy pomiędzy Dankowicami a Bielskiem-Białą inwestor podpisał umowy w 2020 roku. Przewidywane terminy zakończenia realizacji zadań to kolejno 14 sierpnia i 3 listopada 2023 roku.
„Wyłonienie wykonawcy pozostałego zakresu z pierwotnego zadania budowy odcinka S1 Kosztowy II – Oświęcim. Aktualnie trwa przygotowywanie dokumentacji do ogłoszenia ostatniego już postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego. Przewidujemy, że ogłoszenie tego przetargu nastąpi jeszcze w II kwartale 2021 roku” – stwierdza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestor unieważnił przetarg. Co z obwodnicą Oświęcimia?