Przywrócenie obsługi klientów w inspektoracie ZUS w Oświęcimiu

Redakcja eFO  |   Fakty  |   19 kwietnia 2021 13:24
Udostępnij

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przywrócił  standardową obsługę klientów w sprawach emerytalno-rentowych w inspektoracie w Oświęcimiu.

Obsługa klientów w tej placówce jest już dostępna w pełnym zakresie tj. w sprawach płatników składek i ubezpieczonych, w sprawach zasiłkowych oraz emerytalno-rentowych.

„Do dyspozycji nadal jednak pozostaje skrzynka, do której można samodzielnie składać dokumenty, wnioski i pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS” – tłumaczy Anna Szaniawska, regionalna rzecznik prasowy ZUS województwa małopolskiego.

Sprawy można załatwić zdalnie

ZUS zachęca do załatwiania spraw przez internet, bez wychodzenia z domu. Wystarczy zarezerwować e-wizytę. Jest to wideorozmowa z pracownikiem ZUS. Więcej o e-wizytach w ZUS.

„Zachęcamy naszych klientów do kontaktu z ZUS za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Profil na PUE pozwala załatwić wiele spraw” – mówi Anna Szaniawska.

Poza aktywowaniem bonu turystycznego, można również składać wnioski i generować dokumenty z danymi ze swojego konta, m.in. zaświadczenie o niezaleganiu. A wszystko to bez konieczności wizyty w placówce.

Infolinie
Do dyspozycji klientów ZUS jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7:00–18:00. Pod numerem tel. 22 11 22 111 natomiast jest specjalna infolinia do obsługi spraw związanych z Polskim Bonem Turystycznym.

 

 

Najnowsze realizacje wideo