Przejście podziemne zamiast kładki

Paweł Wodniak  |   Fakty  |   1 kwietnia 2019 11:18
Udostępnij

Początkowo kolej chciała zburzyć starą kładkę na stacji kolejowej w Oświęcimiu i wybudować nową. Teraz wiemy, że zamiast niej powstanie przejście podziemne.

W Oświęcimiu powstaje nowy dworzec kolejowy. Modernizacja czeka perony, a także torowiska i rozjazdy.

„W pierwotnym programie stacja Oświęcim była zdecydowanie bardziej okrojona w realizacji. Uznaliśmy jednak, że jeśli wykonujemy inwestycję, to ma być ona kompleksowa” – mówił wówczas Ireneusz Merchel, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

I właśnie w tym planie, przedstawionym mieszkańcom w sierpniu ubiegłego roku, było wyburzenie starej i budowa nowej kładki dla pieszych. Miała być dwukrotnie szersza i zadaszona. Właśnie z tego ponad stumetrowego obiektu schodami lub windą pasażerowie dostawaliby się na perony.

Podczas marcowej konferencji prasowej Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury, powiedział w Oświęcimiu, że zamiast kładki powstanie przejście podziemne pod peronami.

„Obecnie prowadzone są rozmowy z samorządami nad innym rozwiązaniem, polegającym na budowie przejścia pod torami, zamiast kładki dla pieszych. Nowy obiekt połączy dwie strony miasta i zapewni lepszą komunikację podróżnym oraz mieszkańcom” – potwierdziła Faktom Oświęcim Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

„Co do finansowania, to pieniądze muszą się znaleźć. Mam nadzieję, że samorządy będą w tym uczestniczyć. Ale jeżeli nie, to poniesiemy ten ciężar: – dodał minister Adamczyk.