polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Kolejne utrudnienia wystąpią we wrześniu i będą miały związek z budową tunelu pod torowiskiem na ulicy Ostatni Etap. Fot. GDDKi
W oświęcimskim magistracie odbyło się kolejne już spotkanie prezydenta Oświęcimia, wójta gminy Oświęcim, przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie i Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu z wykonawcą budowy południowej obwodnicy stolicy powiatu.
Paweł Darowski, kierownik budowy z firmy Budimex, poinformował, że prace przebiegają bez żadnego poślizgu, zgodnie z harmonogramem.
Zebrani wiele czasu poświęcili utrudnieniom w ruchu spowodowanym rozpoczętą już budową ronda na drodze wojewódzkiej (DW) nr 948 biegnącej w stronę Kęt (ul. Jagiełły) i planowanym w połowie lipca rozpoczęciem budowy kolejnego skrzyżowania z ruchem okrężnym na DW nr 933 prowadzącej w kierunku Brzeszcz (ul. Legionów).
Dalszy ciąg tekstu znajduje się pod filmem z budowy obwodnicy nakręconym z powietrza w lipcu 2023 roku.
Prace drogowe w połączeniu z wakacyjnym nasileniem ruchu będą mieszkańcom Oświęcimia i pobliskich miejscowości stwarzać problemy i uciążliwości. Drogowcy i samorządowcy rozmawiali o tym, jak można je ograniczyć. Jednym z rozwiązań jest ręczne sterowanie ruchem w godzinach szczytu zamiast sygnalizacji świetlnej przy ruchu wahadłowym.
Szef robót zapewnił, że Budimex stara się zminimalizować utrudnienia związane z rondami, wykonując prace przygotowawcze i dodatkowe przed wprowadzeniem zmiany organizacji ruchu na czas budowy rond.
„Jeśli nie będzie innych warunków, które mogą nas zaskoczyć planujemy zakończyć ich budowę do końca tego roku” – powiedział Paweł Darowski.
Kolejne utrudnienia wystąpią we wrześniu i będą miały związek z budową tunelu pod torowiskiem na ulicy Ostatni Etap. Wykonawca zapowiedział, że o zmianach w ruchu poinformuje z odpowiednim wyprzedzeniem.
„Są to ważne informacje dla mieszkańców, staramy się więc dyskutować o organizacji ruchu i przyjmować rozwiązania, które będą jak najmniej uciążliwe” zapewnił Janusz Chwierut, prezydent Oświęcimia.
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia i połączenia do drogi ekspresowej S1 rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku.
„Wymaga wybudowania trzech mostów na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunelu pod torami w ciągu ulicy Ostatni Etap. Na miejskim etapie jej przebiegu wybudowane zostaną trzy ronda na drodze wojewódzkiej 948 i 933 oraz ulicy Zatorskiej za Castoramą, ułatwiający zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora. Ronda przy drogach wojewódzkich, zgodnie z harmonogramem, mają być gotowe do końca roku. Budowa trzeciego jest zaplanowana na przyszły rok” – przypomina Katarzyna Katarzyna Kwiecień, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Oświęcimia, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Oświęcimia.