polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Urzędy zachęcają do ograniczenia wizyt w placówkach. Fot. Paweł Wodniak
Nieczynne są instytucje kultury, muzea, biblioteki, a także wszystkie pływalnie w powiecie oświęcimskim. Lodowisko jest dostępne, sklepy również, więc nie ma potrzeby dokonywać zakupów na większą skalę.
„Od dzisiaj prosimy o ograniczenie osobistego załatwiania spraw w budynku starostwa tylko do spraw koniecznych” – czytamy na stronie starostwa.
W pozostałych przypadkach proponujemy, aby w miarę możliwości wykorzystywać alternatywne sposoby komunikacji z wydziałami starostwa:
– przez ePUAP, – wysyłając pisma/wnioski na e-mail: sekretariat@powiat.oswiecim.pl lub wskazane poniżej e-maile poszczególnych wydziałów, – telefonicznie: 33/844-96-00, – pocztą tradycyjną: ul. Wyspiańskiego 10, 32-602 Oświęcim, – pozostawianie korespondencji na dzienniku podawczym (parter budynku).
Więcej można przeczytać na stronie powiat.oswiecim.pl
„Zachęcamy do kontaktu telefonicznego tel. 32 772 85 00, e-mailowego gmina@brzeszcze.pl oraz za pośrednictwem strefy usług elektronicznych eurzad.brzeszcze.pl” – informuje brzeszczański urząd.
Do 31 marca w każdej sprawie urzędowej należy kierować się w pierwszej kolejności na Dziennik Podawczy Urzędu Miejskiego w Chełmku znajdujący się na parterze budynku przy ul. Krakowskiej 11.
„Zwracamy się z prośbą o – w miarę możliwości – odroczenie załatwiania spraw w Urzędzie Miejskim w Chełmku i innych miejskich jednostkach organizacyjnych” – pisze chełmecki magistrat.
Wiele spraw można omówić, a nawet załatwić przez telefon 33 844 90 10, a także e-mailem urzadmiejski@chelmek.pl lub przez ePUAP.
„Zapewniamy, że Urząd Miejski w Chełmku pracuje normalnie i jest do Państwa dyspozycji w każdej sprawie, niemniej jednak zmniejszenie intensywności osobistych kontaktów przyczyni się do ograniczenia możliwości rozprzestrzeniania się wirusa i wywoływanej przez niego choroby” – czytamy na www.
Poinformował, że od 16 marca br. do odwołania – wystawianie faktur za pobraną wodę i doprowadzone ścieki na podstawie średniomiesięcznego zużycia, tak aby ograniczyć kontakt naszego pracownika z mieszkańcami.
Faktury będą pozostawiane na posesjach w skrzynkach pocztowych. W przypadku gdy wystawione na podstawie średniej zużycie będzie znacząco odbiegać od faktycznego, prosimy o kontakt pod nr. 33 846-15-23 celem wystawienia korekty faktury.
„W związku z licznymi pytaniami mieszkańców informujemy, że Urząd Gminy Kęty oraz jednostki Gminne czynne są zgodnie z podanymi godzinami otwarcia. Nie jest planowane skrócenie czasu pracy, jak również ich zamknięcie – funkcjonują normalnie i obsługują mieszkańców bez zmian” – tłumaczy kęcki magistrat.
Urzędnicy dodają jednak, że mając jednak na uwadze obecną sytuację epidemiologiczną, w trosce o bezpieczeństwo sanitarne mieszkańców gminy Kęty i pracowników kęckiego magistratu podjęto dodatkowe działania służące zapobieganiu ewentualnemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-Cov-2, a także innych wirusów i bakterii.
Stosowanie chusteczek antybakteryjnych do dezynfekcji rąk na stanowiskach obsługi bezpośredniej klienta zewnętrznego rozszerzono na wszystkie punkty obsługi. Urząd otrzymał już dodatkowe ilości wkładów z chusteczkami do stosowanych dozowników. Otrzymał także dodatkowe ilości jednorazowych pojemników z chusteczkami antybakteryjnymi.
Pracownicy stanowisk podawczych zostali wyposażeni w jednorazowe rękawiczki. W całym budynku Urzędu usługa sprzątania, w tym także wyposażania dozowników na mydło, odbywa się z wykorzystaniem środków antyseptycznych. Prowadzona jest także systematyczna dezynfekcja klamek, pochwytów, przycisków windy i podłóg.
„Przypominamy, że istnieje możliwość załatwiania większości spraw urzędowych drogą elektroniczną lub telefoniczną i nie jest konieczna osobista wizyta w Urzędzie. Szczegółowe informacje o sprawach, które można załatwić elektronicznie (ePUAP), znajdują się na stronie internetowej TUTAJ” – dodają urzędnicy.
„W związku z rozprzestrzeniającym się koronawirusem prosimy o ograniczenie osobistego załatwiania spraw w urzędzie gminy tylko do spraw koniecznych. W pozostałych przypadkach proponujemy kontakt telefoniczny na numer urzędu” – informuje Halina Musiał, zastępca wójta.
Telefony do gminy:
33 844 95 00, e-mail: gmina@gminaoswiecim.pl oraz Elektroniczna Skrzynka Podawcza
„Kierując się troską o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców, osób odwiedzających urząd i urzędników prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie Miasta Oświęcim i załatwianie spraw drogą elektroniczną, bądź jeśli nie jest to pilne w późniejszym terminie” – informuje Katarzyna Kwiecień z oświęcimskiego magistratu.
Można też telefonicznie i e-mail otrzymać niezbędne informacje. Wiele ze spraw można załatwić za pośrednictwem usługi ePUAP. Kontakty telefoniczne – oswiecim.pl/urzad-miasta
„Od piątku 13 marca prosimy o ograniczenie osobistego załatwiania spraw w budynku urzędu tylko do spraw koniecznych” – czytamy na gminnej stronie.
W pozostałych przypadkach proponujemy, aby w miarę możliwości wykorzystywać alternatywne sposoby komunikacji z urzędem: – przez ePUAP, – wysyłając pisma/wnioski na e-mail: gmina@polanka-wielka.pl – telefonicznie: 33/8488-008, – pocztą tradycyjną: ul. Długa 61, 32-607 Polanka Wielka.
Osoby, załatwiające sprawy osobiście prosi się o dezynfekcję rąk środkiem antybakteryjnym znajdującym się na parterze budynku.
W związku z ogólnokrajową sytuacją związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, podejmując kroki zapobiegawcze, prosimy mieszkańców o ograniczenie osobistego załatwiania spraw w urzędzie. Zachęcamy do kontaktu telefonicznego tel. 33/8413 294, mailowego gmina@przeciszow.pl lub za pośrednictwem platformy E-puap.
„W trosce o bezpieczeństwo klientów urzędu, z uwagi na ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19, rekomendujemy załatwianie spraw urzędowych – w miarę możliwości, za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP, e-mail) lub telefonicznie.
W tym celu urząd udostępnił numery telefonu, pod którym wyznaczeni pracownicy urzędu będą udzielać pomocy oraz informacji, czy daną sprawę można załatwić za pomocą środków komunikacji elektronicznej, czyli – gdzie pobrać formularz, jak dokonać opłaty, itp.
„Jednocześnie prosimy o odłożenie spraw urzędowych, które nie są terminowe i nie wymagają załatwienia w najbliższym czasie” – dodają.
Numery telefonów – 33 841 22 15 wew. 10 lub 40, a także 533 312 208.
Nowy koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19.
Choroba objawia się najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Jeżeli masz te objawy i mogłeś / mogłaś mieć styczność z osobami zarażonymi nie idź do lekarza lub SOR – pozostań w domu i zadzwoń do sanepidu lub innych jednostek specjalnie powołanych na czas pandemii.
– 800 190 590 – numer infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczącej postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem – 604 197 624 lub 33 843 09 28 – telefony całodobowe do Powiatowej Państwowej Inspekcji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oświęcimiu – 33 844 89 80 – telefon całodobowy do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Oświęcimiu