Obecność na giełdzie tańsza nawet o 90 procent – FILM

PAP Sponsorowane  |   Fakty  |   8 stycznia 2021 08:29
Udostępnij

Do 20 stycznia spółki notowane na głównym parkiecie GPW i rynku NewConnect mogą składać wnioski o obniżenie opłat rocznych za notowanie akcji w 2021 roku.

W przypadku utraty przychodów powyżej 50 proc. należność ta może zostać obniżona nawet o 90 proc. To kolejny, w ramach programu „Warto być spółką giełdową”, sposób na wsparcie w czasie pandemii firm pozyskujących kapitał drogą emisji akcji.

Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zachęca do złożenia wniosku o obniżenie opłat te firmy, które w ciągu trzech pierwszych kwartałów ubiegłego roku odnotowały w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego spadek przychodów o więcej niż 20 proc.

„Pandemia koronawirusa w różnoraki sposób wpłynęła na sytuację finansową spółek. Dla jednych był to bardzo ciężki okres, kiedy przychody znacznie spadły i biznes się skurczył, a dla innych był to czas rozwoju. Chodzi tu np. o spółki z sektora produkcji gier, e-commerce czy szeroko rozumianej branży medycznej” – mówi Izabela Olszewska, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Jeżeli spółka znalazła się w tej pierwszej grupie i wykaże spadek przychodów większy niż 20 proc., ale mniejszy lub równy 50 proc., może się ubiegać o 50 proc. obniżenie opłat giełdowych w tym roku. Jeśli spadek przychodów rok do roku był powyżej 50 proc., wtedy ta zniżka sięga 90 proc.

Dodatkowe warunki stanowią: kapitalizacja spółki poniżej miliarda złotych i złożony w terminie raport finansowy za III kwartał 2020 roku.

 

 

„Ten krok to wyraz naszej solidarności ze spółkami, odpowiedzialności giełdy za swoich partnerów biznesowych, klientów” – dodaje Izabela Olszewska.  

Wcześniej, w połowie 2020 roku GPW uruchomiła program „Warto być spółką giełdową”, który będzie realizowany także i w tym roku. Celem projektu jest wsparcie firm, także w dobie pandemii, oraz promowanie pozyskiwania kapitału poprzez rynki GPW.

Program „Warto być spółką giełdową” kierowany jest do emitentów i spółek już notowanych na rynkach giełdowych, jak również przedsiębiorstw, które dopiero rozważają debiut na parkiecie. Oferuje kilka pakietów wsparcia w zakresie: relacji inwestorskich, regulacji, marketingu oraz kwestii biznesowych. 

„Chcemy pokazać spółkom, w jaki sposób mogą wykorzystać naszą giełdę i rynek kapitałowy do realizacji swoich strategii post koronawirusowych” – mówi Izabela Olszewska.  

W ramach jednego z pakietów wsparcia, w obszarze wspierania relacji inwestorskich, GPW zorganizowała audyt stron internetowych dużej grupy spółek giełdowych. Celem tego działania było sprawdzenie, czy spełniają one wymagania inwestorów instytucjonalnych, w tym zagranicznych. „Wyniki wysłaliśmy do spółek, więc mogły uzupełnić strony o brakujące informacje. Zorganizowaliśmy również szereg webinarów, jeden z nich był poświęcony zagadnieniu komunikacji z inwestorami, sposobowi prezentowania spółki” – mówi Izabela Olszewska. 

Nawiązując do aktualnej sytuacji na giełdzie Olszewska nadmieniła, że w drugiej połowie 2020 roku, na parkiecie pojawiły się nowe, ciekawe spółki. „Gwiazdą debiutów w zeszłym roku było Allegro. Był to największy debiut w historii GPW, jak i jeden z największych debiutów w Europie w 2020 roku – mówi Izabela Olszewska. Spółka pozyskała prawie 11 miliardów złotych. – Mieliśmy też wiele innych debiutów, które wskazuję jako >>covid-winners<<, czyli >>zwycięzców biznesowych czasu pandemii koronawirusowej<<. Na przykład na rynku NewConnect pojawiło się wiele firm z sektora gier. Jesteśmy w tej chwili światowym centrum pod względem liczby notowanych producentów gier, prześcignęliśmy już rynki azjatyckie” – dodaje.  

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

 

Najnowsze realizacje wideo

.
Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . .