polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Kolejne pięć solarisów trafiło do Oświęcimia. Fot. UM Oświęcim
Pierwsze solarisy, z 19 zamówionych, trafiły do grodu nad Sołą na wiosnę. Zgodnie z umową, że pojazdy będą dostarczane w partiach po kilka sztuk co kilka miesięcy, MZK przyjęło następne pięć autobusów. Aktualnie ma ich 10.
Następne dostawy polski producent, który w międzyczasie zaczął szukać inwestora, by dokapitalizować doskonale funkcjonującą spółkę i przenieść ją na wyższy poziom, zaplanował w listopadzie i grudniu oraz w połowie przyszłego roku.
„Sukcesywnie wymieniamy stary i wysłużony tabor, a dofinansowanie unijne pozwoliło na zakup 20 autobusów. To prawie połowa naszej floty” – mówi Bożena Fraś, prezeska Miejskiego Zakładu Komunikacji w Oświęcimiu.
Dwudziestym pojazdem współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej będzie kilkunastoosobowy mercedes, zaplanowany do obsługi mało uczęszczanych tras.
Ponadto MZK wymienia obecnie system informatyczny programowania sieci i tworzenia rozkładów jazdy. Spółka miejska ma na to czas do 31 października.
„Autobusy w żółto-czerwonych kolorach są klimatyzowane oraz wyposażone w wi-fi i ładowarki do urządzeń mobilnych. Co najważniejsze są też bardzo ekologiczne, dzięki czemu przyczynią się do zmniejszenia problemu zanieczyszczonego powietrza w okolicy” – wymienia zalety solarisów Katarzyna Kwiecień, rzeczniczka oświęcimskiego magistratu
MZK w Oświęcimiu obsługuje linie miejskie, ale z jego usług korzystają także mieszkańcy gmin Oświęcim, Brzeszcze, Chełmek i części gminy Libiąż – rocznie w sumie prawie 100 tysięcy pasażerów.
Jak już sygnalizowaliśmy MZK pozyskało fundusze unijne na wymianę taboru. Pisaliśmy o tym w artykule „MZK w Oświęcimiu podpisał umowę z Solarisem. – FILMY”.
18 milionów z UE i trzy miliony z własnego budżetu pozwoliły na zakup 19 hybrydowych solarisów – dziewięciometrowych, 12,5-metrowych i 12-metrowych, a także siedmiometrowego mercedesa.
„Autobusy solaris są niskopodłogowe, dobrze wyposażone, ekologiczne i napędzane silnikiem spalinowym o zapłonie samoczynnym, spełniającym normy czystości spalin EURO 6 i z napędem hybrydowym” – tłumaczy Katarzyna Kwiecień.
Pojazdy mają monitoring wizyjny zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz przestrzeni pasażerskiej. Posiadają automaty do sprzedaży biletów. Każdy jest wyposażony w platformę, dzięki której do autobusu może wsiąść rodzic z wózkiem dziecięcym lub tez osoba niepełnosprawna, poruszająca się na wózku inwalidzkim.
No słyszę że nawet „podwyżki” były znaczące 🙂 Dobrobyt idzie.
Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.
Więcej informacji w regulaminie komentarzy.