Klient w maseczce, jest mniej awanturujący się

Paweł Wodniak  |   Fakty  |   28 kwietnia 2020 16:25
Udostępnij

73-latek wszczął burdę w jednym z oświęcimskich sklepów. Po raz kolejny okazało się, że klient w maseczce jest mniej awanturujący się.

Senior przyszedł do marketu w Oświęcimiu, by zrobić zakupy. Był jednak bez obowiązkowej maseczki lub innej ochrony twarzy i nosa. Personel zwrócił mu uwagę. To jednak rozsierdziło 73-latka, który wszczął awanturę. Obsługa poprosiła o pomoc policję.

Policjanci, którzy przyjechali do sklepu, w pierwszej kolejności wręczyli mężczyźnie zapasową maseczkę ochronną i kazali mu ją nałożyć twarz. Następnie poinformowali seniora o popełnionym wykroczeniu i skierowaniu wniosku o ukaranie do Sądu Rejonowego w Oświęcimiu oraz powiadomieniu o zdarzeniu powiatowego inspektora sanitarnego.

„Za słynnym cytatem „Klient w krawacie jest mniej awanturujący się”, pochodzącym z kultowej polskiej komedii „Miś” , w dzisiejszych czasach może znaleźć zastosowanie powiedzenie, że „Klient w maseczce jest mniej awanturujący się” – komentuje aspirant sztabowa Małgorzata Jurecka, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Oświęcimiu.

Był to trzeci przypadek złamania reżimu sanitarnego przez klientów, którzy na zwróconą przez personel uwagę reagowali agresją.

Zobacz również:

Bandyta pobił dwie ekspedientki przez godziny dla seniorów

Pijany mężczyzna bez maseczki awanturował się w sklepie

Ważne

Nowy koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19.

Choroba objawia się najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Jeżeli masz te objawy i mogłeś / mogłaś mieć styczność z osobami zarażonymi nie idź do lekarza lub SOR – pozostań w domu i zadzwoń do sanepidu lub innych jednostek specjalnie powołanych na czas pandemii:

– 800 190 590 – numer infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczącej postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem,
– 604 197 624 lub 33 843 09 28 – telefony całodobowe do Powiatowej Państwowej Inspekcji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oświęcimiu,
– 33 844 89 80 – telefon całodobowy do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Oświęcimiu.

 

Więcej informacji na temat koronawirusa można uzyskać pod hashtagiem:

#koronawirus