polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Personel sklepów jest narażony na stres także przez klientów, którzy nie chcą stosować reżimu sanitarnego. Fot. Paweł Wodniak
Senior przyszedł do marketu w Oświęcimiu, by zrobić zakupy. Był jednak bez obowiązkowej maseczki lub innej ochrony twarzy i nosa. Personel zwrócił mu uwagę. To jednak rozsierdziło 73-latka, który wszczął awanturę. Obsługa poprosiła o pomoc policję.
Policjanci, którzy przyjechali do sklepu, w pierwszej kolejności wręczyli mężczyźnie zapasową maseczkę ochronną i kazali mu ją nałożyć twarz. Następnie poinformowali seniora o popełnionym wykroczeniu i skierowaniu wniosku o ukaranie do Sądu Rejonowego w Oświęcimiu oraz powiadomieniu o zdarzeniu powiatowego inspektora sanitarnego.
„Za słynnym cytatem „Klient w krawacie jest mniej awanturujący się”, pochodzącym z kultowej polskiej komedii „Miś” , w dzisiejszych czasach może znaleźć zastosowanie powiedzenie, że „Klient w maseczce jest mniej awanturujący się” – komentuje aspirant sztabowa Małgorzata Jurecka, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Oświęcimiu.
Był to trzeci przypadek złamania reżimu sanitarnego przez klientów, którzy na zwróconą przez personel uwagę reagowali agresją.
Bandyta pobił dwie ekspedientki przez godziny dla seniorów
Pijany mężczyzna bez maseczki awanturował się w sklepie
Nowy koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19.
Choroba objawia się najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Jeżeli masz te objawy i mogłeś / mogłaś mieć styczność z osobami zarażonymi nie idź do lekarza lub SOR – pozostań w domu i zadzwoń do sanepidu lub innych jednostek specjalnie powołanych na czas pandemii:
– 800 190 590 – numer infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczącej postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem, – 604 197 624 lub 33 843 09 28 – telefony całodobowe do Powiatowej Państwowej Inspekcji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oświęcimiu, – 33 844 89 80 – telefon całodobowy do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Oświęcimiu.