polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Budowa ronda na ulicy Wojewódzkiej w Harmężach. Fot. GDDKiA
W magistracie kolejny raz spotkali się przedstawiciele firmy Budimex, generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie, oraz Janusz Chwierut, prezydent Oświęcimia, Mirosław Smolarek, wójt gminy Oświęcim. i Jerzy Mieszczak, członek Zarządu Powiatu w Oświęcimiu.
„Ważne, że przed nami są już pierwsze efekty prac i możliwość korzystania z fragmentu obwodnicy. Jest jednak wiele kolejnych spraw i wyzwań inwestycyjnych. Dalej będziemy starali się dopingować wykonawcę i tak oddziaływać na inwestora, aby zakończone odcinki oddawać w miarę szybkim terminie Myślę o moście na Sole. Dużym wyzwaniem jest budowa tunelu pd torami kolejowymi przy ulicy Ostatni Etap. Podczas naszych spotkań mówimy też o problemach, jakie mają mieszkańcy miasta i gminy dotyczące porządku, hałasu czy organizacji ruchu, która pozwala na w miarę płynne korzystanie z dostępnych dróg” – mówi prezydent Chwierut.
Fragment obwodnicy, który będzie otwarty dla ruchu jesienią, to odcinek od nowego ronda na ulicy Zaborskiej do skrzyżowania ulic Zatorskiej i Grojeckiej. Z kolei prace konstrukcyjne i nawierzchniowe przy budowie mostu na Sole mają potrwać do połowy przyszłego roku.
„Most w robotach konstrukcyjnych jest ukończony w 60 procentach. Jest już jezdnia prawa, prace przeniosły się lewą stronę. Prace konstrukcyjne zakończą się pod koniec tego roku. W przyszłym roku ruszymy z robotami wykończeniowymi i nawierzchniowymi” – informuje Paweł Darowski, kierownik budowy.
Niebawem roboty nawierzchniowe i wykończeniowe drogowcy wykonają na ulicy Zatorskiej od Castoramy do ul. Grojeckiej, by wdrożyć drugi etap organizacji ruchu i zlikwidować utrudnienia na starej obwodnicy pod koniec sierpnia tego roku.
„Ruch dwukierunkowy będzie poprowadzony przez nowo budowane rondo. Ulica Pod Olszyną w zakresie nowo projektowanym zostanie oddana do użytku mieszkańcom do końca czerwca. Skrzyżowanie ulic Ofiar Faszyzmu i Pławskiej w Brzezince zostanie całkowicie przebudowane i oddane do ruchu do września. W międzyczasie prowadzone będą roboty na ulicy Wojewódzkiej w Harmężach, tam wykonano rondo poza trasą istniejącej drogi i prowadzone będą roboty bitumiczne. Utrudnienia dla mieszkańców będą związane z włączeniem ulicy w istniejący ślad” – wylicza szef robót.
Dość istotnym tematem jest kwestia drążenia tunelu pod torami kolejowymi z Oświęcimia w kierunku Brzeszcz, w ciągu ulicy Ostatni Etap. To połączenie Oświęcimia z Pławami, Harmężami i śląską Wolą jest zamknięte od wielu miesięcy. Budowa tunelu wymaga innowacyjnej technologii, a co za tym idzie dużej precyzji i czasu.
„Doszliśmy do porozumienia z zamawiającym, roboty ruszą w lipcu, jeśli uda się jeszcze w czerwcu dopełnić wszystkich formalności” – kończy Paweł Darowski.