Jak zapewnić bezpieczeństwo uczniom?

Paweł Wodniak  |   Fakty  |   13 kwietnia 2017 16:12

Nauczyciele szkół na wszystkich poziomach edukacji z całego powiatu oświęcimskiego uczestniczyli w policyjnym szkoleniu w ramach projektu Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa.

ZPB sięga swoimi korzeniami 1996 roku, kiedy małopolska policja rozpoczęła współpracę z policją holenderską i zaczęła korzystać z jej doświadczeń. Początkowo program nie nosił obecnej nazwy i w Małopolsce obejmował eksperymentalnie tylko Olkusz i Suchą Beskidzką.

Z czasem ewoluował i rozwijał się. Aktualnie jest projektem regionalnym, realizowanym w każdym powiecie województwa małopolskiego. Na ziemi oświęcimskiej obejmuje szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne. ZPB polega na intensywnej współpracy i wymianie informacji pomiędzy placówkami szkolnymi, a samorządami lokalnymi, kuratorium oświaty, policją i innymi instytucjami działającymi na rzecz bezpieczeństwa.

Z Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie przyjechały do Oświęcimia nadkomisarz Izabela Ciarka, pracująca niegdyś w oświęcimskiej jednostce policji, sierżant sztabowy Beata Wcisło i starszy sierżant Monika Kołodziejczyk-Knapik.

Policjantki z wydziału prewencji podczas szkolenia zwracały szczególną uwagę na ciągłe podnoszenie poziomu bezpieczeństwa oraz realizację konkretnych działań prewencyjnych i profilaktycznych wśród uczniów.

W spotkaniu w Komendzie Powiatowej Policji w Oświęcimiu uczestniczyli przedstawiciele Szkoły Podstawowej nr 4 w Oświęcimiu, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 w Osieku, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Witkowicach, Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego nr 1 w Kętach, Miejskiego Gimnazjum nr 3 w Oświęcimiu, Miejskiego Gimnazjum nr 4 w Oświęcimiu, Gminnego Gimnazjum nr 1 w Rajsku, Gminnego Gimnazjum nr 2 w Zaborzu, Powiatowego Zespołu nr 2 w Oświęcimiu, Powiatowego Zespołu nr 4 w Oświęcimiu, Powiatowego Zespołu nr 9 w Kętach, Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Zatorze i Zespołu Szkół Zawodowych Towarzystwa Salezjańskiego w Oświęcimiu.

.
Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . .