Jak działa klimatyzator przenośny i czy warto go kupić?

Materiał sponsorowany  |   Fakty,Styl życia  |   14 maja 2021 17:37

Na klimatyzator przenośny bardzo często decydują się osoby, które nie chcą nadwyrężać domowego budżetu lub ingerować w konstrukcję budynku.

Jest on alternatywą dla urządzenia typu Split, a jego największe zalety to łatwy montaż i mobilność. Jak właściwie działa klimatyzator przenośny? Sprawdź, czy warto go kupić.

Klimatyzator przenośny – zasada działania

Klimatyzator przenośny lub inaczej monoblokowy to urządzenie, które składa się z tylko jednej części. Wszystkie elementy znajdują się pod jedną obudową — w tym parownik i skraplacz. Zadaniem parownika jest odbieranie ciepła i przekazywanie chłodnego powietrza do pomieszczenia. Skraplacz natomiast odprowadza ciepłe powietrze na zewnątrz. W klimatyzatorze przenośnym odbywa się to za pomocą specjalnego przewodu o średnicy 12-13 cm. Aby urządzenie odpowiednio pracowało, przewód ten musi być wystawiony na zewnątrz (np. przez uchylone okno).

W klimatyzatorze tego typu znajdują się także dwa wentylatory, które odpowiadają za przepływ powietrza oraz sprężarka i zawór rozprężony. Urządzenie przenośne jest alternatywą dla klimatyzatorów podzielonych na jednostki wewnętrzne i zewnętrzne tak jak np. klimatyzator Split. Działa na podobnej zasadzie, jednak jest tańsze i nieco mniej wydajne.

Największe zalety klimatyzatora przenośnego

Największą zaletą klimatyzatora przenośnego jest szybki montaż i łatwa obsługa. Właściwie od razu po zakupie można zacząć go używać. Dodatkowo nie musimy zatrudniać specjalisty do instalacji ani ingerować w budynek. Plusem jest także jego mobilność — bez problemu można przenosić go z jednego pomieszczenia do drugiego. Dzięki temu możemy ochłodzić miejsce, w którym aktualnie przebywamy.

Niektórzy decydują się na klimatyzator przenośny ze względu na jego niską cenę. Jest ona znacznie niższa niż w przypadku modeli typu Split lub Multisplit. Dlatego będzie dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą nadwyrężać domowego budżetu i przeznaczać dużej kwoty na klimatyzację. To kolejna zaleta urządzenia przenośnego.

Czy warto zainwestować w klimatyzator przenośny — podsumowanie

Klimatyzator przenośny posiada wiele zalet i może być alternatywą dla urządzeń podzielonych na dwie jednostki. Jednak jak każda rzecz posiada on też swoje wady. Ze względu na konstrukcję i system działania nie jest on aż tak wydajny, jak inne klimatyzatory. Dlatego nie będzie dobry wyborem do dużych pomieszczeń. Minusem jest także to, że podczas pracy generuje on duży hałas.

Czy warto zatem kupić klimatyzator przenośny? Jeśli chcemy ochłodzić małe mieszkanie lub jedno pomieszczenie, to z pewnością warto. Przyjmuje się, że do ochłodzenia pokoju o wielkości 10 m² potrzebna jest moc o wartości 1 kW. Zatem do mieszkania o metrażu 35 m² potrzebne będzie urządzenie o mocy 3,5 kW. Takie parametry bez problemu odnajdziemy w klimatyzatorze przenośnym. Warto też wspomnieć, że moc nie może być ani zbyt mała, ani zbyt duża. Jeśli będzie za mała, to pomieszczenie nie schłodzi się odpowiednio, a jeśli za duża, to temperatura będzie zbyt niska, a do tego nie wykorzystamy całego potencjału urządzenia.

Podsumowując, warto kupić klimatyzator przenośny, jeśli szukamy urządzenia do małego mieszkania lub jednego pomieszczenia. Będzie to tańsza alternatywa dla urządzeń dwublokowych, a do małego metrażu z pewnością wystarczy. A jeśli jesteś w trakcie poszukiwań sprzętu do domu, to koniecznie sprawdź poradnik eksperta Małe AGD Media Expert.

Komentarze

Zostaw komentarz


Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.

Więcej informacji w regulaminie komentarzy.

Ankiety

Gdzie spędzisz wakacje?

Zobacz wyniki

Ładowanie ... Ładowanie ...
Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . . .