Imienne karty wstępu do Miejsca Pamięci

Redakcja eFO  |   Fakty  |   5 lutego 2020 12:52
Udostępnij

Muzeum Auschwitz-Birkenau wprowadza imienne karty wstępu. Ma to wyeliminować niezgodny z zasadami obrót kartami wstępu, który prowadzony był przez niektóre firmy przywożące odwiedzających do Miejsca Pamięci.

Liczba odwiedzających Miejsce Pamięci Auschwitz w styczniu 2020 r. jest o ponad 10 procent większa niż w analogicznym okresie rekordowego pod względem frekwencji 2019 roku To ponad 113 tysięcy odwiedzających. W okresie od kwietnia do października spodziewamy się miesięcznej frekwencji znacznie powyżej 200 tysięcy odwiedzających. Dzięki wprowadzonym w tym roku imiennym kartom wstępu dla wszystkich odwiedzających łatwiej będzie dokonać rezerwacji zwiedzania.

„Już teraz widzimy, że dzięki nowemu rozwiązaniu nasz system rezerwacji nie jest zalewany ogromną liczbą hurtowych zapytań ze strony biur podróży, które wcześniej dokonywały rezerwacji „na zapas”. Zdecydowanie wzrosła też dostępność kart wstępu dla odwiedzających indywidualnych na zwiedzanie w grupach z przewodnikiem. Nie są one bowiem masowo wykupywane i odsprzedawane niezgodnie z regulaminem – powiedział Andrzej Kacorzyk, dyrektor Międzynarodowego Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście, który jest także odpowiedzialny za obsługę odwiedzających.

W 2019 roku z formy zwiedzania Miejsca Pamięci dla odwiedzających indywidualnych skorzystało ponad 368 tysięcy osób. Zdaniem Andrzeja Kacorzyka w tym roku będzie ich znacznie więcej:

„Dzięki temu, że biura nie mogą rezerwować terminów zwiedzania bez podania nazwisk, Muzeum będzie w stanie zaplanować więcej grup przeznaczonych dla odwiedzających indywidualnych. Brak rezerwacji dokonywanych w celu odsprzedaży sprawia także, że łatwiej będzie zarezerwować zwiedzanie z przewodnikiem biurom podróży i grupom zorganizowanym” – podkreśla Kacorzyk.

Głównym celem wprowadzenia imiennych kart wstępu dla wszystkich odwiedzających jest wyeliminowanie niezgodnego z zasadami obrót kartami wstępu, który prowadzony był przez niektóre firmy przywożące odwiedzających do Miejsca Pamięci.

„Okres czarnego rynku obrotu hurtowo wykupowanych kart wstępu, co uderzało przede wszystkim w odwiedzających indywidualnych  dobiegł końca. Nie ma już możliwości odprzedaży rezerwacji, a masowe dokonywanie rezerwacji w tym celu blokowały dostęp do systemu dla firm, które chciały działać uczciwie. Nie ma już także możliwości wykupowania kart wstępu dla osób indywidualnych po to, by sprzedać je potem po wyższej cenie. Dochodziło nawet do przypadków kuriozalnych, kiedy odwiedzającym ktoś sprzedawał darmowe karty wstępu pobranie ze strony internetowej” – informuje Piotr M. A. Cywiński, dyrektor muzeum.

„O ile od systemu imiennych kart wstępu nie ma odwrotu, to cały czas uważnie obserwujemy funkcjonowanie systemu rezerwacji online. Wsłuchujemy się także w konstruktywne uwagi płynące z wielu stron. Ułatwieniem dla biur podróży będzie z pewnością możliwość niewielkiej modyfikacji listy nazwisk już po dokonaniu rezerwacji, ze względu na przypadki losowe – maksymalnie do trzech osób w 30-osobowej grupie” – powiedział Andrzej Kacorzyk.

W 2019 r. tereny byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz i Auschwitz II-Birkenau odwiedziło 2 miliony 320 tysięcy osób z całego świata. Aż 81 procent z nich poznało historię niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz-Birkenau z jednym z ponad 340 przewodników-edukatorów Muzeum oprowadzających w 21 językach.

 

 

Najnowsze realizacje wideo