Fakty z powiatu: Dodatkowe oddziały w powiatowych szkołach

Materiał sponsorowany  |   Fakty  |   24 lipca 2023 15:23
Udostępnij

Zarząd Powiatu w Oświęcimiu zatwierdził wyniki rekrutacji do klas pierwszych powiatowych liceów, techników i szkół branżowych.

Do kontynuowania edukacji w placówkach prowadzonych przez Powiat Oświęcimski zakwalifikowano 2047 kandydatów.

Do 26 lipca br. uczniowie powinni potwierdzić wolę nauki w oddziale, do którego się zakwalifikowali, aby mogli zostać przyjęci do wybranej szkoły. W naborze brało udział 2124 absolwentów klas 8 szkół podstawowych z terenu powiatu oświęcimskiego.

Ponad 1500 osób zakwalifikowanych do powiatowych szkół ponadpodstawowych to uczniowie z naszego powiatu. Wśród zakwalifikowanych nie brakuje również osób zamieszkujących ościenne powiaty.

„Jest m.in. 276 osób z powiatu bielskiego, 80 osób z powiatu bieruńsko-lędzińskiego, 32 osoby z powiatu chrzanowskiego, 65 osób z powiatu wadowickiego i 50 osób powiatu pszczyńskiego. Nie powinno to dziwić, bo nasze szkoły od lat cieszą się renomą z racji wysokiego poziomu nauczania i ciekawych kierunków kształcenia” – mówi wicestarosta Paweł Kobielusz, odpowiedzialny za kwestie oświatowe w Zarządzie Powiatu w Oświęcimiu.

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się w liceach ogólnokształcących klasy o rozszerzeniu biologiczno-chemicznym, klasy językowe i certyfikowana klasa wojskowa. Natomiast w technikach zawód technik żywienia i usług gastronomicznych, technik informatyk i technik logistyk.

Podobnie jak i w ubiegłym roku także i w obecnym konkurencja była bardzo duża. Dlatego Zarząd Powiatu w Oświęcimiu zadecydował o utworzeniu 13 dodatkowych oddziałów w powiatowych szkołach, które zostały utworzone w liceach, technikach i branżowych szkołach I stopnia. Postanowił ponadto o pozostawieniu 76 wolnych miejsc dla osób, które nie zostały zakwalifikowane.

Do 26 lipca kandydaci są zobowiązani do potwierdzenia woli nauki w oddziale, do którego się zakwalifikowali.

 

Najnowsze realizacje wideo

.
Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . .