polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Fakty z powiatu: Przegląd najważniejszych wydarzeń – FILM
Pracownica stoiska piekarni w markecie Netto zapadła na COVID-19. Fot. Paweł Wodniak
Sprawa dotyczy marketu Netto na osiedlu Błonie w Oświęcimiu, a konkretnie mieszczącego się w nim stoiska piekarniczego, dzierżawionego przez firmę zewnętrzną.
„Jedna z ekspedientek tego stoiska zakaziła się koronawirusem. Panie obsługujące Netto są wystraszone i zdezorientowane” – mówi klient Netto w rozmowie z Faktami Oświęcim.
Informację o zakażeniu pracownicy piekarni potwierdziła nam Mariola Skolimowska, rzecznik prasowa Netto Polska.
„W sobotę 18 kwietnia od jednego z naszych poddzierżawców otrzymaliśmy informację o pozytywnym wyniku testu na koronawirusa u jednej z jego pracownic, obsługującej stoisko znajdujące się na terenie sklepu Netto w Oświęcimiu przy ulicy Nideckiego 29. W związku z tym natychmiast wdrożone zostały wszystkie niezbędne procedury, aby zapewnić naszym klientom oraz pracownikom możliwie najwyższy stopień bezpieczeństwa w tej sytuacji” – informuje eFO Mariola Skolimowska.
Rzecznik zapewnia, że specjalistyczna firma w trybie natychmiastowym przeprowadziła dezynfekcję stoiska. Podkreśla, że ekspedientka z COVID-19 ostatni raz była w pracy 10 kwietnia. Druga pracownica stoiska, która miała z zarażoną kontakt, przebywa na kwarantannie.
„Zgodnie z zaleceniami Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oświęcimiu, przy wdrożeniu odpowiednich procedur, nie ma jednak konieczności zamykania stoiska, ani całego sklepu” – stwierdza rzecznik prasowa Netto Polska.
Podkreśla także, że w związku z zaistniałą sytuacją firma na bieżąco monitoruje jej rozwój i pozostaje w stałym kontakcie z sanepidem w Oświęcimiu.
Do redakcji eFO wpłynęła też informacja o pracownicy marketu Lidl przy ulicy Konarskiego w Oświęcimiu, której mąż ma być chory na COVID-19, a ona sama w związku z tym przebywa na kwarantannie. Zapytaliśmy o sprawę centralę Lidl Polska.
„Chcielibyśmy poinformować, że wszyscy pracownicy naszych sklepów w Oświęcimiu są zdrowi” – zapewnia w odpowiedzi Aleksandra Robaszkiewicz z Head of Corporate Communications Lidl Polska.
Zarówno Mariola Skolimowska, jak i Aleksandra Robaszkiewicz w swoich odpowiedziach informują o wszystkich środkach zaostrzonego reżimu sanitarnego w prowadzonych w marketach dla bezpieczeństwa personelu i klientów.
Nowy koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19.
Choroba objawia się najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Jeżeli masz te objawy i mogłeś / mogłaś mieć styczność z osobami zarażonymi nie idź do lekarza lub SOR – pozostań w domu i zadzwoń do sanepidu lub innych jednostek specjalnie powołanych na czas pandemii:
– 800 190 590 – numer infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczącej postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem, – 604 197 624 lub 33 843 09 28 – telefony całodobowe do Powiatowej Państwowej Inspekcji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oświęcimiu, – 33 844 89 80 – telefon całodobowy do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Oświęcimiu.