COVID-19 dotknął ekspedientkę

Paweł Wodniak  |   Fakty  |   22 kwietnia 2020 13:15
Udostępnij

Od zaniepokojonych klientów sklepu w Oświęcimiu otrzymaliśmy informację, że COVID-19 dotknął ekspedientkę stoiska z pieczywem. Potwierdziliśmy ją.

Sprawa dotyczy marketu Netto na osiedlu Błonie w Oświęcimiu, a konkretnie mieszczącego się w nim stoiska piekarniczego, dzierżawionego przez firmę zewnętrzną.

Netto

„Jedna z ekspedientek tego stoiska zakaziła się koronawirusem. Panie obsługujące Netto są wystraszone i zdezorientowane” – mówi klient Netto w rozmowie z Faktami Oświęcim.

Informację o zakażeniu pracownicy piekarni potwierdziła nam Mariola Skolimowska, rzecznik prasowa Netto Polska.

„W sobotę 18 kwietnia od jednego z naszych poddzierżawców otrzymaliśmy informację o pozytywnym wyniku testu na koronawirusa u jednej z jego pracownic, obsługującej stoisko znajdujące się na terenie sklepu Netto w Oświęcimiu przy ulicy Nideckiego 29. W związku z tym natychmiast wdrożone zostały wszystkie niezbędne procedury, aby zapewnić naszym klientom oraz pracownikom możliwie najwyższy stopień bezpieczeństwa w tej sytuacji” – informuje eFO Mariola Skolimowska.

Rzecznik zapewnia, że specjalistyczna firma w trybie natychmiastowym przeprowadziła dezynfekcję stoiska. Podkreśla, że ekspedientka z COVID-19 ostatni raz była w pracy 10 kwietnia. Druga pracownica stoiska, która miała z zarażoną kontakt, przebywa na kwarantannie.

„Zgodnie z zaleceniami Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oświęcimiu, przy wdrożeniu odpowiednich procedur, nie ma jednak konieczności zamykania stoiska, ani całego sklepu” – stwierdza rzecznik prasowa Netto Polska.

Podkreśla także, że w związku z zaistniałą sytuacją firma na bieżąco monitoruje jej rozwój i pozostaje w stałym kontakcie z sanepidem w Oświęcimiu.

Lidl

Do redakcji eFO wpłynęła też informacja o pracownicy marketu Lidl przy ulicy Konarskiego w Oświęcimiu, której mąż ma być chory na COVID-19, a ona sama w związku z tym przebywa na kwarantannie. Zapytaliśmy o sprawę centralę Lidl Polska.

„Chcielibyśmy poinformować, że wszyscy pracownicy naszych sklepów w Oświęcimiu są zdrowi” – zapewnia w odpowiedzi Aleksandra Robaszkiewicz z
Head of Corporate Communications Lidl Polska.

Zarówno Mariola Skolimowska, jak i Aleksandra Robaszkiewicz w swoich odpowiedziach informują o wszystkich środkach zaostrzonego reżimu sanitarnego w prowadzonych w marketach dla bezpieczeństwa personelu i klientów.

Ważne

Nowy koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19.

Choroba objawia się najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Jeżeli masz te objawy i mogłeś / mogłaś mieć styczność z osobami zarażonymi nie idź do lekarza lub SOR – pozostań w domu i zadzwoń do sanepidu lub innych jednostek specjalnie powołanych na czas pandemii:

– 800 190 590 – numer infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczącej postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem,
– 604 197 624 lub 33 843 09 28 – telefony całodobowe do Powiatowej Państwowej Inspekcji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oświęcimiu,
– 33 844 89 80 – telefon całodobowy do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Oświęcimiu.

 

Więcej informacji na temat koronawirusa można uzyskać pod hashtagiem:

#koronawirus

Najnowsze realizacje wideo

.
Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . .